אורלי פינקלמן

טיול נשים לגיאורגיה: אל הרי הקווקז המהפנטים

טיול לארץ שהיא גם קרובה וגם אקזוטית, נופיה פראיים, עריה משלבות ארכיטקטורה מרהיבה עם עבר מפואר, אנשיה מסבירי פנים והיין שלה ישמח לבב אנוש.

 

 

היא קרובה ועם זאת אקזוטית, נופיה פראיים, עריה משלבות ארכיטקטורה מרהיבה עם עבר מפואר, אנשיה מסבירי פנים והיין שלה ישמח לבב אנוש. עד היום חיים בה צאצאיהם של עמים הרריים ונועזים, ששמרו בקנאות על עצמאותם בחסות הפסגות המושלגות של הקווקז. גם כשהיתה נתונה לכיבושים במשך מאות שנים, אנשיה מעולם לא ויתרו על שפתם הייחודית, על הכתב יוצא הדופן, על המטבח הרבגוני ועל התרבות המפעימה.

הטיול שלנו יתחיל מבטומי, השוכנת לחוף הים השחור, ויסתיים בטביליסי, בירת גיאורגיה.

בין שתי הערים הכל כך שונות זו מזו, נטייל בקווקז הנמוך ובקווקז הגבוה, נכיר את התרבות יוצאת הדופן של הגיאורגים (רק אל תקראו להם גרוזינים!) ונתאהב בארץ ובאנשיה.

הנה חמישה דברים שאני אוהבת במיוחד בארץ הנהדרת הזאת:

1. הרי הקווקז הגבוהים והפראיים, המתנשאים לגובה עצום – 5,000 מ'! פסגותיהם מושלגות גם בקיץ, ומולם אני מרגישה תמיד בת מזל, על הזכות לטייל במקום כזה.

2. המטבח הגיאורגי המקומי, המבוסס על תוצרת מקומית וטריה. עם שפע של חומרי גלם וטעמים, הוא משמח אותי בכל ארוחה מחדש, ולא פלא: הוא מלא בהפתעות, החל מהחצ'פורי והחינקאלי, ועד לתבשילים מסורתיים שעשויים ממיטב תנובת האדמה המקומית. בשווקים נמצא שפע ירקות יפהפיים, פירות טריים ומיובשים, מיני מאפה ולחמים מסורתיים שלא נוכל לעמוד בפני הניחוח שהם מפיצים מיד עם יציאתם מהתנור.

3. הגיאורגים הם אנשים שמחים, עליזים, מסבירי פנים ואוהבי חיים. כמה אני אוהבת לפגוש אותם בבתי המלאכה המסורתיים, היקבים הביתיים, הכנסיות והמנזרים העתיקים.

4. הגיוון המדהים של הנופים: בין ההרים משתרעים עמקים תלולים ואגני נהרות רחבים. הטיול שלנו מגיע למעיינות מינרליים ומרחצאות, מערות ומפלים, אגמים ונהרות, ערים עתיקות ומבצרים.

5. השילוב בין האולטרא-מודרני לבין הישן והמסורתי. בטיולנו, נעבור בין החדש לעתיק ונתפעל מהאופן בו הם מתקיימים זה בצד זה.

המטיילות מפרגנות (וגם המטיילים)

אורלי המקסימה, חג שמח, אזכור אותך לנצח על היחס הרגיש שהענקת לנו בטיול לגאורגיה.
יהודית
מה אומר לך אורלי, ציפיתי ל"סתם" טיול יפה ואת הפכת אותו לחוויה מרוממת ממש. תודה על הידע, הנדיבות, תשומת הלב לפרטים והאכפתיות שלך. האהבה שלך לגיאורגיה מידבקת!
דניאלה
אורלי יקרה וחבורה נהדרת, מצטרפת לתודות שלכם ומוסיפה את תודתי לך אורלי, על היחס האישי, הסבלנות והרצון לתת מענה לכל בקשה. לקבוצה הנהדרת, מודה על הסבלנות, העזרה ההדדית, הנתינה והצעדים הקטנים שכל אחד מאיתנו עשה על מנת לשמור על אווירה טובה. הצלחנו! היה תענוג!
עינת
תודה רבה אורלי, את מדריכה מעולה. מאוד נהנינו. נשמח לנסוע איתך בעתיד.
שי
לעונג היה לנו לתור איתך את גאורגיה המקסימה, נסיעה טובה וברי מזל הנוסעים הקרובים.
טובה
היינו בטיול לגיאורגיה עם אורלי פינקלמן והרגשנו על הגובה! (תרתי משמע). הארגון של החברה הגיאוגרפית מעולה, ההדרכה של אורלי היתה יוצאת מן הכלל. אורלי דאגה לכל אחד ואחת בקבוצה במסירות, וכמובן הפגינה בקיאות רבה בתרבות, באתנוגרפיה, בהיסטוריה של גיאורגיה ושכנותיה. נהנינו מנופים מרהיבים, אוכל טעים וחברה נהדרת.
צביקה

טיולים נוספים

מסע עם יעל קלו מור לאוויה, יוון, דרך שיריה האהובים

בּוֹאִי/ עוֹבְרִים שָׁנָה קְחִי אֶת מָה שֶׁהִשְׁתַּנָּה/ גַּם אֶת מָה שֶׁלֹּא הִשְׁתַּנָּה הָעִקָּר שֶׁלֹּא יַכְבִּיד עָלַיִךְ קְחִי אֶת שֶׁפַע שִׂמְחוֹתַיִךְ/ קְחִי מַשֶּׁהוּ קַל עָלַיִךְ וְאֶת כָּל מָה

יש טיולים והרצאות שמתמלאים עוד לפני שאני מספיקה להגיד "קלימרה".

שווה להירשם לניוזלטר שלי.
דילוג לתוכן