אורלי פינקלמן

טיול לדרום יוון: אל ארץ הפלאות של חצי האי הפלופונסי.

תאריך יציאה: 24/04/24

אתם כבר יודעים: אני פשוט מאוהבת. באנשים, בנופים, בתרבות, בשפה. הפלופונסוס, חצי האי הענק המשתרע בדרומה של יוון, שולח כף יד בת ארבע אצבעות אל הים התיכון, והוא מלא בכל טוב: מאות מפרצונים נידחים וקסומים, הרים גבוהים וכפרים ציוריים. דמיינו את הקסם הזה.

 

 

לפני 35 שנים התאהבתי ביוון והשאר היסטוריה, או כמו שאני אוהבת לומר – בלב שלי, במקום חדר ימני יש לי חדר יווני. אתם כבר יודעים: אני פשוט מאוהבת. באנשים, בנופים, בתרבות, בשפה.

הפלופונסוס, חצי האי הענק המשתרע בדרומה של יוון, שולח כף יד בת ארבע אצבעות אל תוככי הים התיכון. בין האצבעות משתרעים מפרצים גדולים למדי, ובכל אחד מהם מאות מפרצונים קטנים, נידחים וקסומים.

כאן, בין הרים נישאים וירוקים לנופים טרשיים ופראיים, התרחשו חלק מהסיפורים המכוננים של יוון העתיקה: מכאן יצאו אגממנון ואחיו מנלאוס בראש צבאות יוון אל מלחמת טרויה. לכאן הגיע טלמאכוס בחיפושים אחר אביו שנעלם, אודיסאוס. כאן, בעמק לאקוניה, נולד הביטוי "דיבור לאקוני" וכאן, באולימפיה, החלו המשחקים האולימפיים.

בתקופות מאוחרות יותר, כאן קמו ערים ביזנטיות עם פניני אמנות אוניברסליות וכאן הקימו הוונציאנים מצודות ותחנות חוף לאניותיהם, עת שלטו במשך מאות שנים באגן המזרחי של הים התיכון.

מכאן התחיל המרד של היוונים שתבעו את עצמאותם לאחר 400 שנות כיבוש עותומאני, וכאן (ולא באתונה!), לפרק זמן קצר, גם הייתה הבירה הראשונה של יוון, עם ההכרזה על הרפובליקה ההלנית העצמאית.

רבים מספור הם הסיפורים המרגשים, המסתתרים בינות לנקיקים וליערות.

מוזמנים לטייל איתי בין כפרי אבן מקסימים, לשוט במערת נטיפים תת קרקעית, לצלול אל סיפורי המיתולוגיה היוונית המפתיעים ולבקר בשלל האתרים ההיסטוריים שאונסק”ו הכתירה כאתרי מורשת עולמית.

ראו זאת כהבטחה: גם אם כבר הייתם ביוון, מהטיול הזה תחזרו, שוב, מופתעים ומאוהבים, ושוב תתמלאו רצון עז לחזור אליה בהקדם. כמה טוב שהיא קרובה כל כך!

 

טיולים נוספים

מסע עם יעל קלו מור לאוויה, יוון, דרך שיריה האהובים

בּוֹאִי/ עוֹבְרִים שָׁנָה קְחִי אֶת מָה שֶׁהִשְׁתַּנָּה/ גַּם אֶת מָה שֶׁלֹּא הִשְׁתַּנָּה הָעִקָּר שֶׁלֹּא יַכְבִּיד עָלַיִךְ קְחִי אֶת שֶׁפַע שִׂמְחוֹתַיִךְ/ קְחִי מַשֶּׁהוּ קַל עָלַיִךְ וְאֶת כָּל מָה

יש טיולים והרצאות שמתמלאים עוד לפני שאני מספיקה להגיד "קלימרה".

שווה להירשם לניוזלטר שלי.
דילוג לתוכן