אורלי פינקלמן

טיול לצפון יוון: מת'סלוניקי לאתונה, דרך יוון ההררית

תאריך יציאה: 20/06/24

יש בערך אלף סיבות למה אני כל כך אוהבת להדריך ביוון. טוב, זה לא ממש קשה: הכל שם פשוט תענוג. הנופים, האתרים, הסיפורים, ומעל לכל, האנשים.

לפני 35 שנים התאהבתי ביוון והשאר היסטוריה, או כמו שאני אוהבת לומר – בלב שלי, במקום חדר ימני יש לי חדר יווני.

יש בערך אלף סיבות למה אני כל כך אוהבת להדריך טיולים ביוון. טוב, זה לא ממש קשה: הכל שם פשוט תענוג. הנופים, האתרים, הסיפורים, ומעל לכל, האנשים.
אחד הדברים שאני הכי אוהבת זה לשבת ולדבר עם היוונים שאנחנו פוגשים. לפעמים קורה נס ויש לי כמה דקות לשוחח עם המדריך המקומי באמצע הטיול, ולפעמים אני פשוט באה בין הטיולים כדי להמשיך את השיחות העמוקות איתם. יש משהו בדרך שבה היוונים מספרים סיפור, שמכשף אותי. לעיתים קרובות אני מבקשת ממישהו שפגשתי זה עתה שיספר לי סיפור שאני כבר יודעת. הדרך הייחודית בה כל אחד מספר את אותו הסיפור, מלמדת אותי המון. ומה הפלא? הרי כשאנחנו בודקים מהן היצירות העתיקות ביותר שהשפיעו על תרבות המערב, אף רשימה לא תהיה שלמה ללא האיליאדה והאודיסיאה. עם כזאת מורשת, פלא שהם מצטיינים כל כך באמנות הסיפור? ואכן, מאחורי כל אבן מסתתר סיפור מרתק.

מזג האוויר ביוון שמשי רוב השנה (250 ימי שמש!) ומי שיצטרפו אלינו לטיול ביוון, יזכו ליהנות מחוויה מיוחדת במינה.

זו לא עוד חופשה ביוון. זהו טיול חווייתי שופע כל טוב:

  • נכיר לעומק את הערים הגדולות – ת'סלוניקי ואתונה;
  • נבקר באתרי מורשת יפהפיים ומרגשים (המנזרים התלויים במטאורה, מישהו?)
  • נחווה את הנופים הפראיים והקשוחים של יוון ההררית – בחבלי הארץ זגוריה ואווריטניה;
  • נשמע סיפורים מרתקים;
  • ויש לי הבטחה אחת: גם אם כבר הייתם בטיול מאורגן ליוון, מהטיול הזה תחזרו מופתעים ומאוהבים, ועם רצון עז לחזור אליה שוב. כמה טוב שהיא קרובה כל כך!

 

 

 

המטיילות מפרגנות (וגם המטיילים)

קלימרה אורלי יקרה, הגיעה העת לסיכום ביניים כי את הסיכום האמיתי, נעשה יום יום, כשנחזור לבתינו ונעכל את המטען התרבותי, הרגשי והערכי שרכשנו באמצעותך בטיול. מטען זה ילווה אותנו מכאן ולהבא, עד שישקע, יטמע ויהפוך להיות חלק מאיתנו. אורלי, ניהלת והנהגת את הקבוצה המורכבת שהיינו במקצועיות לעילא ולעילא, בחכמה רבה ובתבונה ועל כך - שלמי תודה. אזכור אותך ימים רבים וכשלעצמי, אברך על כל הזדמנות שתהיה, לטייל שוב בהדרכתך המעולה.
אריה
אורלי היקרה, תודה לך על שהכרת לנו את יוון באופן כ"כ מרתק ומיוחד. גרמת לנו להתאהב ביוון, נהנינו מאד, החכמנו, למדנו והיכרנו מקומות מקסימים. ההסברים המעמיקים שלך, סיפורי המיתולוגיה והשירים העניקו מימד נוסף לכל מקום בו ביקרנו. כל זאת נעשה על ידך בנועם וברגישות, ועם הרבה השקעה וחשיבה. מאחלים לך שתמשיכי לעשות מה שאת אוהבת, תגלי מקומות חדשים ומרתקים (ותקחי אותנו איתך...)
אביבה וארי
חוינו טיול מהנה ומעניין, אפילו מעט מאתגר, הרבה טבע, טברנות עם אוכל יווני ומוזיקה שמחה, בדרך שמענו סיפורי מיתולוגיה מרתקים, והיסטוריה בזכות הידע המופלא שלך אורלי, ואהבתך האדירה ליוון, לטבע ולאנשים. אנו מודים לך על הסבלנות והסובלנות והלוואי וירבו מורי דרך כמוך בישראל.
שלמה ורינה
מצטרפת לכל התשבוחות. היה טיול נהדר בנופים מקסימים עם חבורה מעניינת ומדריכה מצוינת. מבקשת להוסיף תודה מיוחדת לא' שהצחיק עד דמעות ולב' שעזר ושמר עלינו.
מרגלית
אורלי - הצלחת במשימה, יוון לאחר הטיול היא יוון שונה. גילית לנו את אוצרותיה התרבותיים, את יופיה, את טעמיה, את שיריה... היה טיול מהנה, מסקרן, מרחיב דעת. המון תודה!
אורית
נסענו כבר כמה פעמים בטיולים מאורגנים. היו לנו מדריכים טובים וטובים פחות. אבל מדריך מעולה כמו אורלי לא פגשתי. ארגון, ידע, העברת הידע והעשרה מעבר למצופה, אווירה טובה, וטיפול רגוע בכל בעייה. אין כמוה.
דני
"כשתחזרו...תבינו... " ובכן... ברוח החברה הגיאוגרפית ותורת סוקרטס, בהכנעה יודעת שלא ידעתי וכמה שלא ידעתי ועוד המון שיש שרוצה לדעת... ותודות רבות לאורלי המקסימה, בת האלים, שיכולה הכל ולכם, כולנו בני התמותה, הקבוצה המיוחדת שאיפשרה לי מסע טיפוס גבהים זה של לגעת, לטעום, לחוות הכי קרוב והכי רחוק [...] תודות עבור ההזדמנות לגלות שהבלתי אפשרי - אפשרי. וכן שבודאי ובודאי לא אכנס "לאותו הנהר פעמיים"...
דפנה
טיילנו עם אורלי ביוון ההררית בסתיו 2017. אחד הטיולים היפים שלנו, הרבה בזכות ההדרכה הנפלאה שקיבלנו מאורלי. אורלי הוכיחה בקיאות רבה בהיסטוריה של יוון, בתרבות ובאמנות היוונית הקדומה ובימינו. כמו כן, הטיול התנהל בסדר מופתי. אורלי הצליחה לגבש אותנו מבחינה חברתית ודאגה לכל מטייל אישית, לפתירת בעיותיו באם נוצרו. כל הקבוצה הייתה מרוצה ולא היו ריטונים בכל מהלך הטיול. נשמח לשוב ולטייל בהדרכת אורלי בעתיד.
נאוה ודוד
אורלי היקרה. בשם אלה ובשמי אנו רוצים להודות לך על הטיול הנפלא ליוון. הפגנת ידע רב ומעמיק, מקצועיות, והענקת לנו תובנות חדשות על ארץ יפה זו. ניכר היה שאת אוהבת ממש את יוון. למרות שהגיל הממוצע של הקבוצה לא היה נמוך, התיחסת אלינו בהבנה ובכבוד ועל זה תבורכי. המשיכי בדרך זו וההצלחה תמשיך להאיר לך פנים. ושוב תודה ואולי ניפגש בטיולים הבאים.
אלה ואבי
אורלי היקרה אנחנו רוצים להודות לך מאוד על שהעברת לנו מהניסיון המרשים והמרגש שלך בטיול ביוון ההררית. התרשמנו מאוד מהידע הרחב שלך בנושאים ההיסטוריים וכל סיפורי האלים ונהנו מאוד לשמוע את הסיפורים וההסברים שסיפקת לנו במהלך הטיול. יש לך יכולת מדהימה להסביר דברים מורכבים בצורה ברורה ומובנת וזה עזר לנו להבין את האזור והתקופה בצורה הטובה ביותר. אנחנו מאוד מעריכים גם את האופן בו התייחסת לקבוצה, היית קשובה לצרכים שלנו ולרצונות, למרות שבסוף תמיד ההחלטה הסופית הייתה שלך 😜 היית לנו למדריכה מושלמת והפכת את הטיול לחוויה נהדרת ונעימה. תודה גם לחברים הנפלאים, שמחנו מאוד לפגוש ולהכיר אנשים נחמדים שתמיד היו מוכנים לעזור אחד לשני והעבירו לנו את הטיול בכיף ובצחוק (לצערי היום זה לא מובן מאליו 😋) מאחלים לכולם שנה טובה, שנת אושר ושמחה והרבה טיולים מהנים כמו הטיול הזה !
יצחק
חבורה יקרה ואהובה! מסכימה עם כל מילה שנאמרה אני עדיין לא מצאתי את המילים הנכונות להביע טיול כה מושלם עם מדריכה מדהימה שהרחיבה לנו את הדעת באופן ייחודי ומרתק על יוון בכל התחומים וכמובן הקבוצה עם מרקם אנושי כה נפלא היה כייף ענק לבלות איתכם שתהיה לכולנו שנה טובה וברוכה בריאות אושר שמחות וטיולים לרוב אוהבים נאוה ויענקלה
נאוה ויענקלה
חבורה יקרה כתבתם מילים כל כך חמות, נכונות, מפרגנות, נוגעות ללב ויוצאות מהלב. אנחנו מצטרפים לכל הנאמר לפנינו. נהנינו מאד מהחברה ולמדנו הרבה. תודה גדולה לאורלי על הניווט. שנה טובה לכולם, בריאות טובה ובשורות טובות. שניפגש בשמחות
דבורה
לכל החברות והחברים של קבוצת יוון ההררית ספטמבר 2023 ולאורלי מדריכתנו המהממת מאלפת והמוכשרת ראשית תודה ואשרינו שזכינו להכירכם ולהנות מטיול יוצא דופן וכולכם תרמת לכך ושוב תודה🙏🏼 וגם לברך אתכם לקראת השנה החדשה שנה טובה לכם ולכל בני משפחתיכם, שנדע לבחור ולראות את הטוב להינות מהביחד , להשקיע אנרגיות במקומות הנכונים למצוא את האומץ להרפות מהמוכר, לשחרר את המיותר ולהתמקד במה שחשוב לכם באמת. חג שמח! בבריאות באושר שמחה אהבה מאחלים יוכי ואיתן
יוכי ואיתן
אורלי הינה מומחית ייחודית בתחומי ההיסטוריה, הגיאוגרפיה והתרבות היוונית לדורותיה. זכינו בין השאר לחוות טיול ביוון בהדרכתה הכה נעימה ועשירה בתובנות, אך שמענו גם הרצאה עם דגשים מרתקים על המוסיקה היוונית לדורותיה וההקשרים שלה עם החברה והתרבות היוונית. וכל זאת מתוך ידע מרשים וחדירה מרתקת לעולם היווני ותוך תקשורת נעימה ומפרה עם החברים המאזינים, ועם סרטונים מעניינים כדוגמאות לנאמר.
ארז

טיולים נוספים

מסע עם יעל קלו מור לאוויה, יוון, דרך שיריה האהובים

בּוֹאִי/ עוֹבְרִים שָׁנָה קְחִי אֶת מָה שֶׁהִשְׁתַּנָּה/ גַּם אֶת מָה שֶׁלֹּא הִשְׁתַּנָּה הָעִקָּר שֶׁלֹּא יַכְבִּיד עָלַיִךְ קְחִי אֶת שֶׁפַע שִׂמְחוֹתַיִךְ/ קְחִי מַשֶּׁהוּ קַל עָלַיִךְ וְאֶת כָּל מָה

יש טיולים והרצאות שמתמלאים עוד לפני שאני מספיקה להגיד "קלימרה".

שווה להירשם לניוזלטר שלי.
דילוג לתוכן