אורלי פינקלמן

טיול ליוון: סוף שבוע בעקבות לאונרד כהן, באי הידרה.

תאריך יציאה: 04/07/24

לאונרד כהן הפך את האי היווני הידרה לביתו השני. שם הוא מצא את האישה של חייו שהפכה למוזה שלו. בטיול של החברה הגיאוגרפית, יחד עם קובי מידן ואיתי פרל, אנו מזמינים אתכם להתחקות על עקבותיו ולנסות להבין את יצירתו, על רקע האי היווני היפהפה.

כשלאונרד כהן הגיע להידרה, יוון, ב – 1960, האי הקטן היה נידח למדי. בבתים לא היה חשמל, בחלקם גם מים לא היו, שלא לדבר על טלפון. גם מכוניות לא נמצאו באי – אבל זה המצב גם כיום… חמורים הם אמצעי התחבורה היחיד, אם לא סופרים את הכבאית, האמבולנס המיניאטורי ואת מיני-משאית האשפה. כהן, שהגיע לחופשה בהידרה ממונטריאול הקרה כשהיה בן 26, התאהב מיד במקום. ימים ספורים אחרי יום הולדתו, בספטמבר 1960 קנה בית באי. הבית עלה לו 1,500 (דולר)… והוא רכש אותו בכספי ירושה שקיבל מסבתו. הבית הזה – בית לבן, פשוט, בן חמישה חדרים – דומה לבתים רבים באיי יוון – היה ביתו במשך שנים רבות. גם כאשר עבר לניו יורק, ואחר כך ללוס אנג’לס, המשיך להקדיש מזמנו לחופשה ביוון, באי היפהפה.

מזג האוויר ביוון שמשי רוב השנה (250 ימי שמש!) ומי שיצטרפו אלינו לנסיעה ליוון, יזכו ליהנות מסופשבוע מלא בשיאים, בו נתוודע לתולדות חייו של כהן ולמקום המשמעותי אותו מילא האי הידרה בביוגרפיה שלו.

זה לא עוד אי יווני וזו לא עוד חופשה ביוון. זו חוויה יוצאת דופן, בה נראה את הידרה דרך עיניו של כהן, נבין מה גרם לו להתאהב בארץ הזאת ונתאהב גם אנחנו במקום, בסיפורים ובאנשים.

 

המטיילות מפרגנות (וגם המטיילים)

הי אורלי, כל מפגש איתך, דרך הזום או דרך הרגליים והנשמה הוא חוויה מעשירה וממלאת ומעוררת למחשבה. הטיול איתך להידרה עדיין חקוק אצלי כהזדמנות להכיר עולם כל כך קרוב וכל כך אחר וכשאת פוצחת בשירה וריקודים זו בכלל הזדמנות להשתחרר וליהנות עוד. מחכה כבר לפתיחת השמיים ולחזור ליסוע איתך. שניפגש במהרה בדרכים הטובות.
יעל
חייבים לחזור ולומר שכל דקה בארבעת הימים האחרונים היתה הנאה צרופה וחפנה בחובה חוויה מעצימה. במראות, בנופים בהסברים של אורלי, בהקראות ובהסברים של קובי, במוסיקה ולא פחות בשיחות המשותפות והפרטיות עם כל חברי הקבוצה המדהימים ומעוררי ההשראה. תודה ענקית לאורלי ולקובי ולכם חברינו לקבוצה.
ציפי
כל הכבוד לאורלי, קובי ואיתי על טיול נפלא שנגע בנבכי הנפש והתשוקה, ביופיין והדרן של הידרה ויוון, במילים וניגונן, בסערות ובשלווה. חזרתי שבעה ומסופקת ויחד עם זאת סקרנית ומצפה לעוד ידע והבנה בשירה, בהיסטוריה, במיתולוגיה ובפילוסופיה ועל כך תודתי הגדולה.
ארנת
היה לנו סופ"ש נפלא ביחד. אין ספק שלהגיע לחוויה כה מושלמת, נדרשה עזרת האלים. השילוב ביו אורלי, קובי, לאונרד - האיש והיצירה, הידרה ("הכל כלול") ומזג האוויר והים שהיו טובים אלינו וההרכב המיוחד של האנשים בקבוצה... העשרה והנאה בלתי רגילים.
דליה
תודה גדולה למדריכים שהנתינה שלהם היתה נדיבה ומלאת ידע, לקבוצה שכל פרט בה הפך אותה לשלם ולהידרה שפשוט אין עליה, וכל אלה הפכו את המסע לחויה יוצאת דופן. אז תודה לכולם ומקוה שניפגש במסעות כאלה ואחרים.
דורית
קבוצה יקרה, חברים מקסימים! יצאנו ל"מאורגן" הראשון שלנו... מבלי לדעת שנחזור ממנו כל כך מלאים וטעונים, כל כך מבסוטים, נינוחים, עם צליל מנדולינה בלב ואיתכם שאנחנו רוצים לאמץ לחיינו. קבוצת אנשים חמודים, נעימים, קלילים ועמוקים. אנחנו מרגישים ברי מזל להיות חלק מהחוויה ומכם ומודים על ההזדמנות. תודה לך קובי על שהפגשת אותם עם לאונרד שלי ופרסת בפנינו פסיפס לאונרדי כל כך רחב ומגוון. בחן פרסת, בהומור ובידענות מרשימה. ואת אורלי, אווזה יקרה, שאין עליך... מלאה כרימון, מרתקת ואכפתית. הרגשנו מוגנים תחת כנפיך, למדנו. תודה על הסבלנות והסובלנות, האכפתיות והמקצועיות. אוהבים את כולכם.
דני ואיריס
היו לי הזכות והעונג לצאת עם אורלי לסיור באי הידרה בעקבות ליאונרד כהן. היו אלו ארבעה ימים נפלאים שהספקתי לחוות בטרם פרוץ הקורונה. הסיור היה יוצא דופן באופיו. הדרכתה של אורלי שפעה אהבה וידע רב בתחום ההיסטוריה והמיתולוגיה היוונית. תמיד קשובה, סבלנית. ריתקה אותנו בסיפורים מופלאים שהקריאה בהתלהבות ובהטעמה רבה. הטיול היה מתוכנן כהלכה והיה ספוג באוירה נינוחה, משפחתית מענגת הודות לאורלי. קובי מידן ואורלי השלימו זה את זו. אני מהרהרת בטיול פעמים רבות וחושבת כי נפלה בחלקי ההזדמנות להכיר אישה מרשימה ומדריכה מן המעולות שהכרתי.
רינה
אורלי, קובי, אנשים יקרים, בעיני, סוף השבוע הזה היה סוג של נס, זה לא מובן מאליו, בגילנו, עמוסי מסעות וחוויות, לפגוש אנשים שהיו זרים, להפתח ולהרגיש בסופו של מסע, שאתה בתוך שלך, אורלי אהובה, תנוח דעתך, בידוד יכול היה רק להעצים את החוויה שעברנו אתכם ובזכותכם... תודה מקרב לב.
תמי
כשחוזרים מחתונה, מדברים על שני דברים. האוכל, והשמלה של הכלה. כשחוזרים מטיול מאורגן, מדברים על המקום והקבוצה... אז המקום - קורא לנו לשוב. ועוד נחזור להתבודד עם האי(ש)... ולחשוב... והקבוצה - נפלאה. אחד לאחת מעניינים, מפתיעים, מסקרנים משהו, מרתקים במידה, ומוכשרים כל אחד בדרכו. ושם בצד עם חיוך גדול של נחת - אורלי והאלים, קובי והשירים. וכל זה נחרט עם חיוך בלב. תודה ענקית❣
עפרה
אורלי, תודה רבה על טיול קסום באי קסום עם מוזיקה קסומה ועם מדריכה מיוחדת נעימה ובעלת ידע רב. תודה אורלי ואין לי ספק שניפגש בטיולים הבאים.
עליזה
"כמו ציפור על חוט תיל, כמו שיכור שר בליל, את החופש בקשתי תמיד"... מאחלת לכולם עוד הרבה חופשות מענגות כדוגמת המסע המופלא בהידרה.
חגית
אורלי, תודה על הדרכתך, את קובי ואיתי הענקתם לטיול שלנו מסע של שכרון חושים בעקבות לאונרד כהן. הענקתם אוירה עוטפת ואוהבת, ברוגע ובכשרון כל אחד בתחומו. עשיתם טעם של עוד ועוד... תודה לך על המקצועיות, על הידע הרב שהעברת לנו, על אישיותך המיוחדת הנעימה והמכילה, אין עליך! אנחנו זכינו. מקווה להיפגש איתך בטיולים הבאים.
שרה
תודה רבה על הסיכום הנהדר! בהזדמנות זו גם להודות לך על הטיול המושלם והיחס האישי שהצלחתם להעניק לנו. כמובן שקובי ואיתי השלימו את התכנים המעולים של החוויה. מקווה שעוד נטייל ביחד.
צילה
הי אורלי, כבר מתגעגעים, תהני מכל מה שאת עושה - ועושה בשמחה ועם ניצוץ בעינים ובלב, שמרי על הניצוץ הזה, זה האוצר הנפלא שיש לך. תודה על סיכום הטיול, נשארנו עם טעם של עוד.
שלומית
נראה שהבידוד שנכפה עלינו, עם כל התסכול, עוזר לרכך את החזרה לשגרה, ולהישאר עוד קצת בחווייה... היה קסום ומיוחד! נעים להכיר. תודה גדולה לאורלי!
אביטל

טיולים נוספים

מסע עם יעל קלו מור לאוויה, יוון, דרך שיריה האהובים

בּוֹאִי/ עוֹבְרִים שָׁנָה קְחִי אֶת מָה שֶׁהִשְׁתַּנָּה/ גַּם אֶת מָה שֶׁלֹּא הִשְׁתַּנָּה הָעִקָּר שֶׁלֹּא יַכְבִּיד עָלַיִךְ קְחִי אֶת שֶׁפַע שִׂמְחוֹתַיִךְ/ קְחִי מַשֶּׁהוּ קַל עָלַיִךְ וְאֶת כָּל מָה

יש טיולים והרצאות שמתמלאים עוד לפני שאני מספיקה להגיד "קלימרה".

שווה להירשם לניוזלטר שלי.
דילוג לתוכן