אורלי פינקלמן

טיול נשים לאוזבקיסטן: פנינים בדרך המשי

ערי המסחר העתיקות שזורות בה כפנינים על דרך המשי, החוצה אותה לכל אורכה. ערים שראו אימפריות אדירות, כובשים אכזריים, נוסעים הרפתקניים ואת כל הטוב שיש למזרח ולמערב להציע. טיול לנשים בלבד, מבית החוויות של סורנגה.

 

 

היא רחוקה, אקזוטית ואגדית. ערי מסחר עתיקות שזורות בה כפנינים על דרך המשי ההיסטורית, החוצה אותה לכל אורכה. זוהי אוזבקיסטן: ארץ מרתקת, שופעת, תושביה חייכנים, סקרנים, מכניסי אורחים. עד היום אפשר לחוש בה את העבר, לראות לצידו את ההווה ולחוש את ההתקדמות אל העתיד.

הנה חמש סיבות טובות לטייל באוזבקיסטן:

  1. היא לא דומה לאף אחת אחרת. אין עוד מקום בעולם בו תוכלו לעמוד על חומת העיר, או בכיכר המרכזית שלה, ולהרגיש כמו חלק מהאגדות בסיפורי אלף לילה ולילה.
  2. הטיול באוזבקיסטן הוא מסע בזמן, בין ערי המסחר העתיקות של דרך המשי. את הגמל של פעם החליפו הרכבות המהירות, המטוסים, המכוניות, והם יישאו אותנו בין הפנינים השזורות לאורכה של דרך המשי. בטיולנו, נעבור בין החדש והנוצץ לעתיק שהשתמר, בין שדות מושקים לערים שוקקות לבין המדבר. נגיע למקומות החשובים ביותר מבחינה היסטורית ותרבותית, נפגוש את המקומיים ונכיר את מלאכת יומם. זו עומדת להיות חוויה נהדרת ועמוקה, חוויה של כל החושים.
  3. המטבח המקומי באוזבקיסטן הוא אחד המשובחים בעולם. השיירות שעברו בדרך המשי, סחרו בתבלינים וחומרי גלם והביאו איתן טעמים ממזרח וממערב. אושפלאו, סאמסה, מאנטי, דושפרה, שפע ירקות ופירות טריים ומיובשים, והכל מלא טעם ומפתה.
  4. זוהי מדינה מוסלמית שאוהבת ישראלים, וכדי שכל התיירים ירגישו בטוחים לטייל בה, ברחובותיה מסתובבים יומם וליל נציגי “משטרת התיירות” שכל תפקידם להסביר פנים לתייר ולעזור להגן עליו, כן, אפילו מפני סוחרים ממולחים מדי.
  5. השווקים השופעים של אוזבקיסטן, איזה תענוג! סמרקנד, בוכרה, טשקנט (בירת אוזבקיסטן) וחיווה – כל שוק מתאפיין בצבעים, בריחות ובטעמים אחרים. בסמרקנד נטעם משפע האגוזים והפירום היבשים, ובטשקנט נצטייד בקאימאק הסמיך ומלא הטעם; בבוכרה ובחיווה, לעומת זאת, לא נעמוד בפני הצבעוניות היפהפיה של המשי, השטיחים, הקרמיקה ושאר המלאכות המסורתיות והיפהפיות.

 

המטיילות מפרגנות (וגם המטיילים)

אורלי, מה אגיד לך, את עומדת להכנס לפנתיאון של המדריכים. הצלחת להכנס ללב ולנשמה של כל אחד. בגלל הידע שלך, בגלל ההתמצאות שלך, בגלל נעימות הליכותייך והלב השומע, המבין, המקבל שלך. כולנו התחברנו לצחוק, לידע, ולכל מה שאת מקרינה. זכינו להכיר תוך שבוע נתח מדרך המשי, כמה טיפות מההיסטוריה של אוזבקיסטן (...) וכדי שלא תסמיקי יותר מדי אני אפסיק להלל ולקלס, כדי לומר רק מקצת שבחו של אדם בפניו. אורלי אנחנו אוהבים אותך, ומאחלים לך כל טוב.
נירה
הטיול לאוזבקיסטן היה חוויה מיוחדת וזאת בין השאר בגין אנשי הקבוצה וכמובן אורלי שהוכיחו שיש לנו אנשים אשר "ארץ ישראל יפה". תודה לכולם ולהתראות בעתיד.
שרית
כל מילה שנאמרה על ידי החבורה היא אמת. וכל אחד שמכיר אותך יודע איזו תותחית את וכולנו בורכנו בחוויה אתך. תמשיכי ככה בחיוך שלך.
יהודית
עוד לא הפנמתי את הארץ המשגעת הזאת... התאהבתי קשות ואני רוצה לחזור... אפשרי? היה מסע מרתק הרבה בזכותך אורלי. היית מאד מאד משמעותית ומיוחדת.
פזית
הי אורלי, כמה שמחתי לשמוע אות חיים ממך ולקרוא על הלו״ז האינטנסיבי שלך. תודה על התמונות ושוב תודה על הטיול המרתק שהיה קסום בזכותך.
שושי
אורלי יקרה, עדיין לא תם ולא נשלם, ובכל זאת, רציתי לכתוב לך ולהודות לך, על כך שהעשרת אותנו בחוויה הנהדרת בארץ המפתיעה הזו. תודה ששיתפת אותנו בידע הרחב שלך, וריגשת אותנו בקטעי השירה והסיפורים שחיפשת והתאמת לפי העניין. היה לנו מעניין, מרחיב אופקים, מעורר מחשבה ומרגש להקשיב לך וללכת בעקבותייך. תודה רבה והמון הערכה למסירות ולכבוד שאת רוחשת לתפקיד שלך ולאנשים שאת מדריכה.
גילה
ארץ מופלאה, מדריכה נהדרת, קבוצה מתוקה, תודה!
מיכל
אורלי יקרה, בלעדייך לא היינו זוכים בכל הטוב הזה, טעמים ריחות שירה פילוסופיה הסטוריה ועוד הרבה יותר. תודה🌹
אסתי
ברכות ותודות על חוויה נהדרת לכולכן, על פסק זמן מיוחד במינו של נשים אחיות שמאפשרות זו לזו הנאה , למידה והקשבה. תודה לך אורלי יקרה שאיפשרת זאת והובלת במיומנות ובנעימות את כולנו וקיבלנו מתנה שכזו.
רקפת
אורלי יקרה, אמנם עברו רק מספר שעות מאז נפרדנו ממך ומן הקבוצה, תוכן המזוודה כובס וכן הנעליים אולם הכל נעשה תוך ריחוף ותחושות שחזרתי מארץ האגדות. היית הערך המוסף של הטיול, נועם הליכותייך, בקיאותך הרבה שופעת ידע בסיפורת ושירה יודעת איך ומתי להעביר את החומר, יכולתך לטפל בכל האירועים בנועם ומעל הכל יכולתך ליצור קשר ולתת לכל אחת מאיתנו תשומת לב והרגשת ביטחון שאת כאן בשבילנו. אישיותך מרתקת עצמאית רגישה וחזקה. על כך שלוחה לך תודתי העמוקה. מאושרת שעברתי חוויה חוץ גופית זאת, טובה ⚘
טובה
גם אני מצטרפת לכל הברכות היה טיול מעצים מפרה ומהנה לבנות המקסימות אחת אחת, ולאורלי מלאה חכמה כרימון, שתמיד נטייל ונהנה כבר מתגעגעת
כרמלה
What a treat to travel with such a warm and caring group of special women! How fortunate we are to travel, learn and learn from each other. How fortunate we were to have Orly guide us through an adventure that dreams are made of. May we all continue to make plans and stay healthy!🌹🌹
ג'קי
איך מסכמים 9 ימים כאלה? 9 ימים של מסע אחר, מכל בחינה שהיא... מקומות שונים ממה שהכרתי, הסטוריה שהתוודעתי אליה בפעם הראשונה לעומק כזה, פתיחות שלא חשבתי שאגיע אליה עם נשים מדהימות, מרגשות, שונות, מעניינות, חכמות, מצחיקות, והעיקר, מכילות ומקשיבות... תודה לכל אחת ואחת מכן על תרומה למסע הפרטי שלי והעטיפה החמה שקבלתי מכן. לכולכן היה חלק בעוד סגירת המעגל הפרטי שלי עם אבי וסיפור חיי... לא מובן מאליו. הכי נדהמת ומוקירה... ואורלי, אורלי, אורלי... מה אוסיף ואומר על שכבר נאמר... התאהבתי בך יותר ויותר מיום ליום ומלילה ללילה... בהחלט נכנסת אצלי לרשימת הטופטן של האנשים החכמים, המרתקים, המשאירים חותם לעולם ובזמן ככ קצר... לא אשכח אותך!
ריקי

טיולים נוספים

מסע עם יעל קלו מור לאוויה, יוון, דרך שיריה האהובים

בּוֹאִי/ עוֹבְרִים שָׁנָה קְחִי אֶת מָה שֶׁהִשְׁתַּנָּה/ גַּם אֶת מָה שֶׁלֹּא הִשְׁתַּנָּה הָעִקָּר שֶׁלֹּא יַכְבִּיד עָלַיִךְ קְחִי אֶת שֶׁפַע שִׂמְחוֹתַיִךְ/ קְחִי מַשֶּׁהוּ קַל עָלַיִךְ וְאֶת כָּל מָה

יש טיולים והרצאות שמתמלאים עוד לפני שאני מספיקה להגיד "קלימרה".

שווה להירשם לניוזלטר שלי.
דילוג לתוכן