אורלי פינקלמן

צפון הפלופונז: קורינתיה, אכאיה וארקדיה

הקדמה

מקורות מידע מומלצים לתכנון הטיול 

סדרת כתבות על טיולים בצפון הפלופונז (ארקדיה ואכאיה), במגזין גו-טראוול

סיורי יין באזור ארקדיה, מידע באתר Peloponnese wine roads המצויין.

קורינתיה – תעלת קורינתוס | Corinth Canal

קורינתיה הוא המחוז הצפון מזרחי, ובו נמצאת תעלת קורינתוס, התעלה שמקשרת את מפרץ קורינתוס עם המפרץ הסארוני, ונועדה לחסוך מהאוניות את הקפת הפלופונז כולו. למרבה הצער, היא נחצבה מבלי לראות את העתיד בו האוניות ענקיות, וכיום רק ספינות תיירים יכולות לשוט בה, כשאין בה סכנת התמוטטות. למה לעצור בה? כי זו נקודה מאוד נוחה לעצירת קפה ושירותים, כשעה ורבע משדה התעופה של אתונה, והבונוס היא התצפית על התעלה. שימו לב, יש לכוון את אפליקציית הניווט שלכם ל – Canal souvlaki (זה שם המסעדה בה הכי נוח לעצור לקפה ושירותים) אחרת תחלפו מעליה מבלי להבחין בה כלל.

מסעדה מומלצת ליד התעלה: קאבוס 1964 | Kavos 1964

במרחק של פחות מ-10 דקות נסיעה מהגשר הצופה על התעלה, ממש כאן על קו המים, יש מסעדת דגים ופירות ים מומלצת. אם הגעתם לאזור התעלה בשעת הצהריים, כדאי לעצור שם לארוחה לפני שממשיכים הלאה.

אכאיה | Achaea

הרכבת בנקיק הצר מדיאקופטו לקלאווריטה (מושבתת עד להודעה חדשה)

במרחק של כשעה נסיעה מתעלת קורינתוס, דיאקופטו היא עיירת חוף, קלאווריטה היא עיירה הררית יפהפיה, ואחת החוויות המקסימות בפלופונז, אם לא ביוון כולה, היא הנסיעה ברכבת בין שתיהן. זה לא ממש משנה מאיפה נוסעים לאיפה – כל עוד זה משתלב בצורה הגיונית במסלול שלכם.

חובה לבדוק מראש את זמני הנסיעה של הרכבות ולרכוש כרטיסים.

כמה אפשרויות לבילוי יום בין שתי העיירות, עם או בלי הנסיעה ברכבת:

  • טברנה על החוף בדיאקופטו. כוונו את עצמכם ל – Paralia Diakoptou, יש שם כמה מסעדות ובתי קפה על חוף יפה עם נוף מרהיב של מפרץ קורינתוס.
  • שיטוט ברחובות היפים והמטופחים של קלאווריטה. ככלל, עיירות שהן מרכזי סקי תמיד יהיו יותר מטופחות ויפות מהאחרות. אפשר גם לעצור באנדרטה על אם הדרך, שמנציחה את הטבח שביצעו הנאצים בתושבי העיירה, בדצמבר 1943.
  • נסיעה ברכבת משולבת בטיול הליכה: סעו מדיאקופטו לקלאווריטה, קחו כמה שעות לשוטט בעיירה המקסימה ולאחר מכן קחו את הרכבת בחזרה מקלאווריטה. רדו בתחנת הביניים בזאכלורו (Zachlorou) ומשם לכו ברגל בנתיב של הרכבת, לאורך נקיק ה- Vouraikos, עד דיאקופטו. אורך המסלול כ-13 ק"מ, משך ההליכה 4-5 שעות. קחו זאת בחשבון בעת תכנון היום שלכם. כמו כן, יש לתכנן את זמני ההליכה כך שלא יתנגשו עם זמני המעבר של הרכבות בנתיב הצר.
  • ואפשר כמובן לנסוע בשני הכיוונים או רק בכיוון אחד, מבלי לשלב הליכה ברגל.
פלאניטרו | Planitero

כפר קטן שיושב בתוך יער, מוקף פלגי מים. שוטטות מקסימה בטבע, בית קפה נחמד ומקום נהדר לעצירה בדרך בין ויטינה לקלאווריטה. מיקום

מערת האגמים | Cave Lakes – Kastria Cave

מערת נטיפים יפהפיה, ובתוכה אגמי מים קטנים. בדרך מויטינה לקלאווריטה. מיקום

ארקדיה | Arkadia

נסיעה מענגת בדרך העולה מטריפולי, דרך אלוניסטנה ועד לויטינה.

המסלול מתחיל מהמישור (טריפולי) ועולה להרים. זו אינה הדרך הראשית אבל היא יפהפיה ומצדיקה את הנסיעה בה. במקומות בהם יש דרכי עפר שיורדות מהכביש, החנו את הרכב בבטחה בצד הדרך וצאו לשוטט ברגל בין העצים. באביב תיהנו מפריחה מרהיבה ובסתו צפויה לכם הנאה כפולה ומכופלת, בזכות מרבד עלי השלכת. לשים בגוגל/ ווייז: Tripolis – Alonistaina – Vytina.

טיולים רגליים לאורך המנאלון טרייל | Mainalon Trail

אחד הטרקים היפים ביוון הוא המנאלון טרייל, טרק באורך מצטבר של 75 ק"מ שעובר בין הרים, יערות, כפרים ציוריים ונחלים בנקיקים גבוהי קירות. הטרק אינו מעגלי, אלא מחולק למספק מקטעים – אדום, צהוב וירוק, ויש מספר נקודות בהן המקטעים נפגשים זה עם זה.

כדי ללכת את המסלול כולו, תזדקקו לחמישה עד שמונה ימים, תלוי בקצב ההליכה שלכם.

מאחר שהמסלול עובר בין הכפרים, קל מאוד לבחור מקטעים קצרים יותר מתוכו – החל משעה, דרך יום, יומיים או שלושה – פשוט תתאימו לעצמכם את המסלול. תוכלו ללון מדי לילה בכפר אחר או לחזור ללון באותו הכפר, וקל מאוד לדאוג להעברה של הציוד שלכם ממקום למקום ולהקפצות בין הנקודות.

השביל, המסומן היטב, עובר על פני הנוף הדרמטי של קניון לוסיוס, המדרונות המערביים של הר מנאלון, עמק נהר מיילאון והרי גורטיניה. הקטע שמחבר בין דימיצאנה לסטמניצה הוא הפופולרי ביותר ליום טיול בודד.

האתר הייעודי של הטרק נותן את המידע על כל המסלולים האפשריים, ומניסיון, המארחים שלכם תמיד ישמחו לעזור בהקפצות ובמידע נוסף.

קטע קצר ויפה מתוך הטרק הזה, מתחיל בכפר Elati ומסתיים בכנסיית "המעיין מעניק החיים" על אם הדרך לכיוון סטמניצה. המסלול קל יחסית, שעה בכיוון אחד ועוד שעה בכיוון השני, והוא עובר באחו רחב, יערות אשוחים, חורש ים תיכוני ופלגים זורמים. למסלולים יותר ארוכים ומאתגרים, מומלץ להיעזר באתר שהזכרתי לעיל או במארחים המקומיים שלכם.

ללכת לאיבוד בסמטאות של דימיצאנה

רוב הכפרים בארקדיה נראים כאילו נלקחו מתוך גלויה מצויירת, ואולם דימיצאנה מצטיינת במיוחד, הן בסמטאותיה הציוריות והן בנופים המרהיבים הנשקפים מהטיילת שלה. הסמטאות הצרות והמרוצפות מזמינות לצאת אליהן בשיטוט חסר מטרה. מאחורי כל פנייה מסתתר בית עם סיפור, ועל כל בית כזה מוצב שלט שמספר לנו מי התגורר בו בעבר.

שבו בקפה-ביסטרו המעוצב והנעים Ta Pano Kato  (שפירושו "הפוך"), ותתפנקו על קפה או שוקו חם, מתוקים מסורתיים יותר או פחות, ואם נפלתם על מזג אוויר גשום, תוכלו להעביר שם את הזמן עם משחקי קופסא.

בית הארחה מומלץ: Amanites, בית הארחה חם ומסביר פנים, עם נוף נפלא אל הכפר. ארוחת בוקר מצויינת הכוללת מאפים מלוחים ומתוקים, ריבות ולחמניות, מעשה ידיה של לנה החייכנית, בעלת המקום.

ביקור במוזיאון כוח המים בדימיצאנה

במוזיאון הפתוח של כוח המים, תוכלו לשוטט בין המתקנים שממחישים כיצד תושבי המקום ייצרו כל דבר באמצעות כוח המים, המצויים בשפע בסביבה ומהווים מקור בלתי נדלה לאנרגיה. מה זה הכל? הכל! מקמח, דרך עיבוד עורות, זיקוק ציפורו ועד לייצור אבק שריפה במלחמת העצמאות של היוונים נגד הטורקים.

פתוח מדי יום בין השעות 10:00-18:00 (למעט יום שלישי). מיקום

הליכה למנזר פרודרומו יואנו (יוחנן המבשר)

דבוק אל צלע הקניון העמוק של נהר הלוסיוס, מנזר פרודרומו הוא מקום מיוחד ויפה. ממגרש החניה הקטן יש הליכה של כ-20 דקות לכל כיוון, בשביל הרים על צלע ההר. סגור בין 13:00-17:00 מדי יום, כוונו את הגעתכם לשעות שהוא פתוח ואולי תזכו לשוחח עם הנזירים במקום. מיקום

מסעדה מומלצת, בקרבה יחסית למנזרים: tavern of Zerzovaמיקום 

ראפטינג בנהר לוסיוס

מסלול יפהפה ורגוע של ראפטינג, הזרימה לרוב אינה חזקה מאוד והנוף של גדות הנהר מצדיק את המאמץ. יש חברות שונות שמפעילות את הראפטינג, חפשו בגוגל rafting lousios.

עיירות וכפרים נוספים ששווה להקדיש להם זמן

תמיד נעים לשוטט ברחובות של ויטינה (Vytina), לווידי (Levidi) ולאגאדיה (Lagkadia). הכתבה הזאת מוקדשת לכפרים של ארקדיה וכוללת מידע שיעזור לכם לתכנן את הטיול.

טיולים מאורגנים לצפון הפלופונז

הטיול המלא של החברה הגיאוגרפית לפלופונז

בטיולים לדרום יוון של החברה הגיאוגרפית, אנו מקדישים מספר ימים לחלק הצפוני של הפלופונז. לפרטים על הטיולים של החברה הגיאוגרפית לדרום יוון

טיול נשים – ימים של אור בפלופונז

סופשבוע קצר, מרוכז ומזוקק כמו ציפורו משובח, במהלכו אנו מבלות יומיים וחצי בצפון הפלופונז. לפרטים נוספים על טיולי הנשים מבית החוויות של סורנגה

 

המידע עזר לכם? נהדר! זו הכוונה!

אם תרצו, יש גם שירות לתכנון טיולים בהתאמה אישית.

אם תחליטו לנסוע לאזור זה בלבד, הרי שיש בידיכם כמעט את כל המידע שתזדקקו לו.
אם, לעומת זאת, תרצו לשלב בין מספר אזורים, ולארגן את כמויות המידע העצומות לידע שיתן לכם טיול מדוייק,
המתאים לכם כמו כפפה ליד;
או אם תרצו לשאול שאלות כדי לדייק את המסלול שתבחרו –
מוזמנים ומוזמנות לקרוא על שירותי תכנון הטיולים שלי ולפנות אלי לתיאום פגישה. 

אענה בשמחה גם על כל שאלה לגבי הטיולים המאורגנים, בין אם הם בהדרכתי או לא.

תיהנו בטיול,

אורלי פינקלמן

תוכן עניינים
טיולים נוספים

דרום ומרכז האי אוויה

חלקו הצפוני מאופיין ביערות אורן ובעצי דולב, בחלקו המרכזי יש ערמונים ואגוזי מלך, ואילו בדרומו יש בעיקר אלונים. החופים קטנים ואינטימיים, עיירות החוף בתוליות במובן

מצובו וסביבתו

גיאוגרפיה מצובו הוא כפר שתושביו הם וולאכים, שהגיעו אי אז, החל מהמאה התשיעית, מרומניה בעקבות עדרי הצאן שלהם. הוא התפרסם בזכות האוויר שלו – 1,100

האי אוויה – בין הכי כחול להכי ירוק

דמיינו את הצירוף הבא: ירוק וכחול, ים פלטה, סירות דייגים, שקיעות מרהיבות וכפרים שרוב התיירים בהם יוונים – והנה קיבלתם את אוויה. מבחינה מנהלית, הוא

חצי האי פיליון

מזרח מול מערב הרכס מפריד בין הצד המערבי לצד המזרחי של חצי האי: מערב פיליון, האזור שפונה אל מפרץ פגאסיטיקוס ובו נמצאת העיר הראשית וולוס

יש טיולים והרצאות שמתמלאים עוד לפני שאני מספיקה להגיד "קלימרה".

שווה להירשם לניוזלטר שלי.
דילוג לתוכן