אורלי פינקלמן

סוד הטיול המושלם: תכנון טיולים ליוון

כבר יודעים היכן תרצו לטייל ביוון? השתמשו בתיבת הסינון 

סוד הטיול המושלם ליוון: תכנון בהתאמה אישית

יוון היא עולם ומלואו. מגוון מטריף חושים של נופים, טעמים, צלילים ואנשים. את הכמות העצומה של האפשרויות אני הופכת עבורכם לידע מועיל ולתוכנית מדוגמת שמתאימה לחלומות שלכם, למשך הזמן העומד לרשותכם ולעונה בה בחרתם לנסוע.

 

מתכננים טיול ליוון? קבלו תשובות לשאלות הכי שכיחות

כמה טיפ נהוג לתת, מה מזג האוויר, איך יוון בחורף, איך סלוניקי בדצמבר, איך הדרכים, האם מקבלים כרטיסי אשראי ועוד המון שאלות ששאלתם ואני עונה עליהן כאן במרוכז.

 

דרום ומרכז האי אוויה

האי אוויה, השני בגודלו בין איי יוון, "מונח" במקביל לקו החוף המזרחי של מרכז יוון, מדרום לאי פיליון. הוא משתרע מצפון מערב לדרום מזרח, על פני 180 ק"מ, קצת פחות ממחצית אורכה של מדינת ישראל, ובדומה לישראל, יש בו שונות מרהיבה של נופים מצפון לדרום. האי הררי כמעט כולו, מיוער ברובו, וככל שמדרימים הוא הופך להיות פראי וצחיח, בדומה לאיים הקיקלדיים שנמצאים ממש מדרום לו.

מצובו וסביבתו

מצובו הוא כפר שתושביו הם וולאכים, שהגיעו אי אז, החל מהמאה התשיעית, מרומניה בעקבות עדרי הצאן שלהם. הוא התפרסם בזכות האוויר שלו – 1,100 מ' גובה בכל זאת שווים משהו – ולא פחות מזה, בזכות התלבושות המסורתיות שרבים ורבות מתושביו נהגו ללבוש, עד לסוף המאה הקודמת.

האי אוויה – בין הכי כחול להכי ירוק

יש לא מעט מקומות ביוון, בהם אני מרגישה בבית. אלה היוונים שנכנסו לי ללב, עם הכנסת האורחים המופלאה שלהם. ויש מקום אחד שעולה על כולם – האי אוויה. כתבתי עליו כל כך הרבה שלא נותר לי אלא להגיש לכם ולכן את הקישורים לכל הכתבות ארוזים בסרט כחול וירוק, כמו הים וההרים של האי.

חצי האי פיליון

חצי האי פיליון שוכן במרכז יוון, בצד המזרחי, וקל להבחין בו במפה – צורתו צורת חדק של פיל. כדי לעבור מצידו המערבי אל צידו המזרחי תידרשו לנסוע בדרכים צרות, תלולות ומפותלות. אז למה לנסוע לשם? כי מדובר באחד מחבלי הארץ היפים, בו מכל מקום תהיה לכם גישה לבילוי בחוף ולטיולים הרריים גם יחד.

 

אתונה. מדריך לתכנון הטיול שישאיר לכם טעם של עוד

בירת יוון היא אחת הערים האהובות עלי בעולם כולו. כל כך קל להרגיש בה בבית, ועם זאת הכל בה שונה. מספיק להתרחק מעט ממוקדי התיירות, ועולמות קסומים ייפתחו בפניכם. מומלץ בחום להימנע ממנה ביולי-אוגוסט, וליהנות ממנה בכל זמן אחר בשנה. כן, בייחוד בחורף!

חבל צומרקה

חבל צומרקה פראי יותר ומטוייל פחות מחבל זגוריה. הכבישים בו טובים, גם כשהם צרים ומפותלים. מאחר שמדובר באזור הררי מאוד, שהנסיעות בו ממושכות, מומלץ להגיע אליו רק אם יש לכם לפחות 3 לילות לשהות בו וליהנות ממנו בנחת.

אגם פלסטירה וחבל אגרפה

אגם פלסטירה הוא אגם מלאכותי, שנוצר כאשר נבנה הסכר על הנהר אגרפיוטיס. הוא שינה ללא הכר את הנוף של חבל אגרפה, והפך לנקודת עניין מרכזית באזור. יש סביבו לא מעט אפשרויות לבילוי והוא מצדיק את הבחירה בו כעוגן לחופשה במרכז יוון.

צפון הפלופונז: קורינתיה, אכאיה וארקדיה

חצי האי הפלופונזי כולל כמה וכמה מחוזות, ובכולם יש הרבה מה לראות. הכתבה הזאת מוקדשת לחציו הצפוני של הפלופונז, ולאתרים שניתן לשלב את כולם בטיול קצר ויפה באזור.

דרום הפלופונז: המאני, קינוריה ומונמוואסיה

יש משהו רומנטי ומזמין בנוף הצחיח של חבל המאני בדרום יוון, ה"אצבע" השלישית של הפלופונז כשסופרים אותן ממזרח למערב. השילוב בין הסלעים, הזיתים, החורבות, האור הבוהק והים, מין נוף של מערב פרוע שבו הכל אפשרי.

מטאורה – המנזרים התלויים

כל מה שצריך לדעת כדי ליהנות מהביקור במנזרים התלויים של מטאורה.

חבל זגוריה

חבל זגוריה הוא חלק ממחוז אפירוס, בצפון מערב יוון. הוא חבל הררי ויפהפה, עם ערכי טבע יוצאי דופן. הוא מתאים מאוד לשוחרי הטיולים הרגליים, וגם במכונית נעים מאוד לטייל בו.

ת'סלוניקי וסביבתה הקרובה

ת'סלוניקי, העיר השניה בגודלה ביוון, היא יעד נהדר לחופשה עירונית או לכזו המשלבת גיחות לאתרים קרובים בסביבתה. יש בה רחובות מוצלים ויפים יותר או פחות, שכונות שונות באופיין ומעל לכל – סצינה קולינרית שכמוה אין בשום מקום אחר ביוון. היא מתאימה לבילוי ברוב עונות השנה, היא חמה במיוחד ביולי-אוגוסט וקרה עד מושלגת בינואר-פברואר. בשאר החודשים היא פשוט נהדרת.

הריביירה של הים היוני

יש ביוון המון חופים נהדרים ועיירות נופש יפהפיות, שקל מאוד להגיע אליהן דרך היבשה.  האזור של צפון מערב יוון, לחוף הים היוני, הוא אזור שיש בו גם כמה עיירות יפות ונעימות,  ובנוסף, הוא יכול להוות תחנה נהדרת בטיול כאשר נקודת ההתחלה היא אתונה והיעד הוא צומרקה או זגוריה בצפון מערב יוון. הקדישו לו 2-3 לילות לפחות, ואני בטוחה שתתגעגעו ותרצו לחזור אליו שוב.

חבל אווריטניה

אווריטניה היא חבל ארץ יפהפה, הררי, פראי ומיוער, במרכז יוון. חלק משמעותי מהאזור הוא עמק הנהר קרפניסיוטיס, שהוא תוצאה של בליית קרחונים, וצורתו הקעורה מזמנת נופים יפהפיים מכל נקודה. העיר המרכזית היא קרפניסי, ולאורך הנהר יש כפרים קטנים, ברובם חיים אנשים מעטים בלבד אך יש בהם מסלולי טיול, טברנות ובתי קפה וכל מה שדרוש כדי ליהנות מטיול יפהפה.

נאפפליו וסביבתה

נאפפליו, בירתה הראשונה של יוון בעת החדשה, נחשבת על ידי רבים, ובצדק רב, לעיר היפה ביותר ביוון. זוהי עיר חיה והתוססת, הבנויה רשת של רחובות שתי וערב, מלאים שיק וקסם, חנויות יפות, בתי קפה ומסעדות. פשוט ללכת לאיבוד ולמצוא דברים שלא חשבתם שאתם צריכים.

 

הר האולימפוס וסביבתו

הר האולימפוס, באופן מפתיע, הוא נגיש מאוד מסלוניקי (כשעתיים נסיעה בלבד מהעיר ועד הנקודה הגבוהה ביותר שאליה רכב יכול להגיע). סביבת ההר מגוונת, יפה ומאפשרת לשלב – בטיול קצר  – בין חופים, הרים, כפרים, יקבים, וכל הטוב שיוון מציעה.

יש טיולים והרצאות שמתמלאים עוד לפני שאני מספיקה להגיד "קלימרה".

שווה להירשם לניוזלטר שלי.
דילוג לתוכן