אורלי פינקלמן

טיול נשים לדרום יוון: ימים של אור בפלופונז

אם יש אזור ביוון, שמהווה קפסולה המכילה את כל המהות היוונית בתוכו, הרי זהו הפלופונז. יקבים ואוכל משובח, יופי אינסופי, אלות, נימפות וגיבורות, יערות אלפיניים, קניונים עמוקים, פלגי מים וחופים זהובים. חוויה קסומה מבית החוויות של סורנגה, בסופשבוע אחד מרוכז.

אם יש אזור אחד ביוון, שמהווה קפסולה המכילה את כל המהות היוונית בתוכו, הרי זהו הפלופונז. יש  בו חופים זהובים וגם הרים נישאים, יקבי בוטיק וקולינריה משובחת, היסטוריה עתיקה וחדשה, ארכיטקטורה כפרית בהרים וונציאנית במישור, יערות עבותים, קניונים עמוקים, פלגי מים וכפרים ציוריים, וכל אלה מצטמצמים לתא שטח קטן יחסית, שמאפשר לנו לחוות חוויה יוונית קסומה בתוך סופשבוע אחד קצר ומרוכז.

בפלופונז צמחה התרבות המיקנית, כאן נולדו האיליאדה והאודיסיאה, האולימפיאדה והתרבות הספרטנית.

מכאן התחיל המרד של היוונים, שתבעו את עצמאותם לאחר 400 שנות שלטון טורקי. כאן הקימו הונציאנים את העיר היפה ביותר ביוון וכאן משתרע חבל נמאה, ובו יקבי הבוטיק המובחרים של הדרום.

ובעיקר, הפלופונז הוא המקום בו מתרחשים סיפורים שהאוזן לא שבעה מלשמוע, על גיבורות תרבות, אמיתיות ומיתיות גם יחד.

נטייל בטבע ובכפרים ועיירות מקסימים, בהרים ובמישור, בין חופי ים לחופי נהרות. נטעם מכל הטוב והשפע שחבל הארץ הזה מציע לנו, נשיר, נצחק, נרקוד, נתאהב בעוד פיסת ארץ ושמיים שלא הכרנו קודם.

טיולים נוספים

מסע עם יעל קלו מור לאוויה, יוון, דרך שיריה האהובים

בּוֹאִי/ עוֹבְרִים שָׁנָה קְחִי אֶת מָה שֶׁהִשְׁתַּנָּה/ גַּם אֶת מָה שֶׁלֹּא הִשְׁתַּנָּה הָעִקָּר שֶׁלֹּא יַכְבִּיד עָלַיִךְ קְחִי אֶת שֶׁפַע שִׂמְחוֹתַיִךְ/ קְחִי מַשֶּׁהוּ קַל עָלַיִךְ וְאֶת כָּל מָה

יש טיולים והרצאות שמתמלאים עוד לפני שאני מספיקה להגיד "קלימרה".

שווה להירשם לניוזלטר שלי.
דילוג לתוכן