אורלי פינקלמן

מסע עם יעל קלו מור לאוויה, יוון, דרך שיריה האהובים

התרגשות בלתי רגילה: חברתי הותיקה, המשוררת האהובה יעל קלו מור, חברה אלי להדרכה משותפת של מסע דרך השירים, בין הירוק לכחול של האי אוויה שבשביליו אני מטיילת כמו בשבילים שמאחורי ביתי.
בּוֹאִי/ עוֹבְרִים שָׁנָה

קְחִי אֶת מָה שֶׁהִשְׁתַּנָּה/ גַּם אֶת מָה שֶׁלֹּא הִשְׁתַּנָּה

הָעִקָּר שֶׁלֹּא יַכְבִּיד עָלַיִךְ

קְחִי אֶת שֶׁפַע שִׂמְחוֹתַיִךְ/ קְחִי מַשֶּׁהוּ קַל עָלַיִךְ

וְאֶת כָּל מָה שֶׁאַתְּ מְתַכְנֶנֶת

וּבוֹאִי, הַכֹּל מוּכָן/ הֲרֵי אַתְּ מֻזְמֶנֶת {…}

מתוך "בואי, עוברים" מאת יעל קלו מור

יעל ואני מכירות כבר כל כך הרבה שנים, שהפסקנו לספור. נפגשנו בסלקום, שתי מנהלות צעירות ושאפתניות, אני אשת שיווק והיא אשת כספים. מתוך שיחות מקצועיות ולעיתים דוקרניות משהו, כפי שקורה לא אחת בין אנשי השיווק לאנשי הכספים, נולדה ידידות אמיצה. שתינו הלכנו בדרכים שונות ומפותלות מאז אותם ימים, כל אחת מאיתנו מצאה את המקום המדוייק שבו היא שמחה בחלקה וחולקת את השמחה עם העולם.

כעת, אנו מזמינות אותך לצאת איתנו לטיול שהוא מעבר לטיול.

מסע של התבוננות החוצה אל נפלאותיה של יוון, וגם התבוננות פנימה, אל נפלאותיך.

נתארח במלון בוטיק קטן באי אוויה, אצל אווגליה אחותי שבלב, שאצלה אני תמיד מרגישה הכי בבית ביוון.

המקום ישמש לנו תפאורה והשראה. מדי בוקר נשב בסלון או במרפסת (הוא שאמרנו, בית), להתבוננות פנימה באמצעות שיריה של יעל, ששמה ודאי מוכר לכן כמחברת רב המכר "מאיפה את מתחילה". לאחר מכן נצא החוצה אל האי שהוא כמו חצר ענקית ומלאה בהפתעות, שבליבה הכפר הקטן והאותנטי, ובליבו הבית.

אני אוביל אותנו בין כרמי הזיתים והתאנים, לאורך הים, בין חלוקי הנחל לסירות דייגים, אל יקב נסתר ומצוק מפואר, אל נחל שזורם בשצף אחרי הסערה בחוף סחוף רוחות, ביער, לאורך הטיילת בעיירה הסמוכה, בין הירוק והכחול שימלאו את עינינו בהשתאות ובהתרגשות.

נקשיב לרחש הגלים, נתבונן אל ההרים שמעבר לאופק, נחלום, נאכל, נשתה, נרקוד, נצחק, ננער את הפירורים שדבקו בנו בשנה החולפת, את מה שנלכד בנו ושהגיע הזמן להשאיר מאחור, נלמד לראות את יוון ואת עצמנו בעיניים חדשות ובמבט בהיר ומאיר, ונעבור מהשנה שהייתה אל זו שתהיה, יחד עם חבורת נשים פתוחות וסקרניות כמוך.

מה שתראי משם, מה שתראי שם, מי שתכירי, מה שתפגשי בתוך עצמך, כל מה שתתקרבי אליך עד שתשמעי, כל התודעה שתתרחב, מה שקורה ביוון נשאר ביוון וגם חוזר איתך הביתה.

ככה פותחות שנה.

בואי,

בואי אלייך הביתה פנימה,

תני לך מתנה,

פשוט להיות בתוך כל הטוב והיפה של יוון,

עם חברות לדרך,

ואיתך.

טיולים נוספים

מסע עם יעל קלו מור לאוויה, יוון, דרך שיריה האהובים

בּוֹאִי/ עוֹבְרִים שָׁנָה קְחִי אֶת מָה שֶׁהִשְׁתַּנָּה/ גַּם אֶת מָה שֶׁלֹּא הִשְׁתַּנָּה הָעִקָּר שֶׁלֹּא יַכְבִּיד עָלַיִךְ קְחִי אֶת שֶׁפַע שִׂמְחוֹתַיִךְ/ קְחִי מַשֶּׁהוּ קַל עָלַיִךְ וְאֶת כָּל מָה

יש טיולים והרצאות שמתמלאים עוד לפני שאני מספיקה להגיד "קלימרה".

שווה להירשם לניוזלטר שלי.
דילוג לתוכן