אורלי פינקלמן

לנצח את האלגוריתם: מתי להגיב, מתי לדלג ומה לכתוב?

מכירים את זה שאתם מעלים סרטון מהמם לרשת חברתית כלשהי, ולא זו בלבד שהוא בקושי זוכה להתייחסות מהחברים שלכם, פתאום אתם מגלים שקיבלתם דווקא תגובות עוינות, אנטישמיות ומרגיזות? על אלה אנחנו אומרים, Come on, make my day! מדריך לגיבורי וגיבורות מקלדת, לשירותכם.

 

 

איך נכון להגיב על פוסטים ברשתות החברתיות?

זה מטריף לראות את כל השנאה וכל הבורות, נכון? וממש בוער לנו בעצמות להכניס להם. אז רגע… לא כל כך מהר… הנה כמה כללי אצבע שיעזרו לכם להגיב באופן אפקטיבי:

א. פוסטים תומכי ישראל

להגיב, תגובה מושקעת! לפחות חמש מילים. רצוי גם להוסיף לייק ואם מתאים, אז גם לשתף. כל ההתייחסויות לפוסט מעלות באופן משמעותי את החשיפה שלו וזו דרך מצויינת לתרום להסברה.

ב. פוסטים תומכי טרור

לא מגיבים! פשוט לא! לתומכי הטרור ממילא יש חשיפה הרבה יותר גדולה משלנו, ומאחר שכל תגובה מגבירה חשיפה, ממש אין צורך שנתרום להם.

ג. תגובות עוינות על פוסטים תומכי ישראל

כאשר תומכי טרור או סתם שונאי ישראל (זה לא אותו הדבר, אם כי שניהם מעצבנים!) מגיבים באמירות פוגעניות/ סותרות/ מתנגדות על פוסטים שלנו, ככל שזה יישמע מוזר, זה אירוע משמח. למה? כבר הבנתם, זה טוב לחשיפה שלנו. והנה הטריק המושלם שגם מגביר חשיפה וגם מערער את הבטחון של הצד השני: שאילת שאלות. בפוסט המעולה של ליאור ברקן, אותו העליתי לפני מספר שבועות, יש הסבר מדויק למה שאלות הן התשובות הטובות ביותר.

 

חמש שאלות שתמיד עובדות

הנה חמש שאלות – מנוסחות באנגלית לנוחותכם/ן – שתמיד גורמות לצד השני להתפתל במקרה הטוב ומביאות להתנצחות אינסופית על גבי הפוסט התומך בנו, במקרה העוד יותר טוב.

1) When you chant that Palestine should be free “from the river to the sea," what does that mean?
2) What happened after Israel unilaterally withdrew from Gaza in 2005?
3) What is the stated goal of Hamas?
4) How should Israel defend its population, when Hamas hides behind Palestinian civilians?
5) What would happen to Israel if it pulled completely out of the West Bank tomorrow, as it did with Gaza?

 

מה עושים כשמישהו שואל אותנו שאלה ואנחנו לא בטוחים מה התשובה?

קודם כל, נושמים, מתאפקים, ונעזרים בארבעה אתרים מעולים שקל מאוד להשיג בהם את התשובות הטובות ביותר. בונוס: כשיודעים את התשובה, קל מאוד לנסח מתוכה שאלה חדשה.

האתר המצויין ISRAEL FAQs מספק תשובות כמעט לכל שאלה שתעלה על דעתכם. יש תשובות מילוליות ויש סרטונים קצרים ומאירי עיניים ביוטיוב.

האתר David 2050 מתגלה כחבר הטלפוני האולטימטיבי, כשאין לנו מושג איך לענות למידע מוטעה ולמיתוסים נפוצים על ישראל. מקלידים את השקר ומקבלים הפרכה ברורה ותמציתית.

עוד מערכת מעולה היא AI for Israel, המבוססת AI ומבוקרת על ידי מומחי ומומחיות הסברה שמטייבים ומדייקים תשובות לכל השאלות. העתיקו את הטענה שאתם מחפשים לה מענה, ותקבלו תשובה מנומקת, עניינית ומקצועית.

מילון ההסברה המעודכן הוא מורה נבוכים מצויין כשרוצים לבחור את המילים המדויקות שיעשו את העבודה האפקטיבית ביותר. הוא מבוסס על מחקרים עדכניים המראים מהן המילים שעובדות היטב ואילו מילים עובדות פחות.

 

הקרב על התודעה

אם לפני המלחמה היתה אדישות בקרב חוגים נרחבים לקונפליקט במזרח התיכון, הרי שהדי המלחמה מניעים כוחות גדולים לקבוע עמדה לכאן או לכאן. לכל אחת ואחד יש תפקיד קריטי בקרב על התודעה, שמטרותיו העיקריות הן לחזק את מי שתומך בנו, ולהעביר עוד מתנדנדים לתמוך בישראל.

ההסברה שאנו עושים היא חלק ממהלך נרחב של דיפלומטיה ציבורית, דיפלומטיה אזרחית בה לוקחים חלק אזרחים רבים שמעוניינים לתרום להסברה הישראלית. לכולנו סדרת מטרות משותפות: השגת תמיכה מדינית, גיבוי מדיני למהלכים הצבאיים, אשראי מדיני לפעול ככל שיידרש להחזרת כל החטופים ולהשבת השקט לישראל, בכל הגזרות.

 

תודה שאתם איתנו,

עוד נדע ימים טובים מאלה.

 

לשתף זה חלק מהכיף
תוכן עניינים

אהבת? יש לי עוד סיפורים מעניינים.

יש טיולים והרצאות שמתמלאים עוד לפני שאני מספיקה להגיד "קלימרה".

שווה להירשם לניוזלטר שלי.
דילוג לתוכן