אורלי פינקלמן

צפון יוון: עיירות החוף הקסומות של הים היוני

בריוויירה של הים היוני, פארגה, סיווטה ופרווזה הן שלוש עיירות חוף מקסימות, אזור מושלם לשילוב בטיול לצפון מערב יוון. פרווזה היא גם השער לאי לפקדה, ובקיץ יש אליה גם טיסות ישירות מישראל.

 

בזכות משפחה אחת, מאוד מיוחדת, שביקשה טיול מותאם לשלושה דורות ולטעמים מרובים, הדרכתי באוגוסט 2022 טיול יוצא דופן לצפון יוון.
אפשר לקרוא לזה "צפון יוון מים אל ים", כי הפלגנו במים של הים היוני במערב וגם באלה של הים האגאי במזרח, ובאמצע היה גם ראפטינג בנהר הררי, ומסלולים עם מים, כל מה שדרוש כדי ליהנות מיוון בשיא הקיץ, מבלי להשתגע מהחום.
ברוב המקומות שהיינו בהם יהיה נעים גם בספטמבר ובאוקטובר, וכמובן החל ממאי, וגם כאשר הים כבר קריר, עדיין יש המון מה לראות ולעשות בסביבה.

עיירות החוף של צפון הים היוני

בריוויירה של הים היוני, פארגה, סיווטה ופרווזה הן שלוש עיירות חוף מקסימות, אזור מושלם לשילוב בטיול לצפון מערב יוון.
אם מחברים בקו את שלושתן עם יואנינה, נוצר משולש. כך יוצא שבין כל שתי ערים, משך הנסיעה הוא שעה עד שעה וחצי, לא יותר.

פארגה יותר יפה, החופים שלה פשוט מטריפים והיא עמוסה בתיירים אירופאיים.

פרווזה יותר עממית, כל התיירות שראינו בה הייתה של יוונים בלבד, היא פחות אלגנטית ולכן הרבה יותר מדליקה. לטעמי, גם האוכל בה הרבה יותר משובח ואותנטי, והיא אכן מפורסמת בסרדינים, באנשובי ובפירות הים שלה.

ולסיווטה, הקטנה והצפונית מכולן, נוסעים כדי לקחת הפלגת יום לאיים פקסוס ואנטי פקסוס, או כדי ליהנות מהשפע המסחרר של הפעילויות הימיות שהיא מציעה.

בקיצור:
עיירות חוף מקסימות,
חופים נהדרים,
המון פעילויות ימיות,
אוכל מעולה,
מיקום מושלם בדרך מאתונה לצפון יוון, או לגיחה מיואנינה, או לשילוב עם ביקור בלפקדה.

בעקבות הדולפינים של מפרץ אמברקיקוס

ההיי לייט של הביקור במקום היתה, ללא ספק, ההפלגה בעקבות הדולפינים במפרץ אמברקיקוס.
המפרץ הסגור, מעין לשון ים עגולה שפלשה אל היבשה, הוא גן עדן לדולפינים, עובדה שחיים בו כ – 150 פרטים. דקות ספורות לאחר עזיבת המעגן, הם מתחילים ללוות את הספינה שלנו.

דימיטריס, בחור חייכן וצעיר מ amvrakikos cruises, מציג את עצמו כקפטן של הספינה, מנהל כללי ודי ג'יי, מציג את אחותו שמנווטת את הספינה בבטחה ואת אימו שכבר מהבוקר שוקדת על הכנת ארוחת הצהריים.

אני הדי ג'יי לא רק בשבילכם, הוא אומר, אלא גם בשביל הדולפינים, למדנו שהם מגיבים מצוין למוזיקה שהם אוהבים. הוא מדרבן אותנו למחוא להם כפיים כדי לעודד אותם להשקיע בהצגה לכבודנו, ומשמיע ברמקולים את לוצ'אנו פאווארוטי, כי לדבריו הדולפינים מגיבים בהתלהבות גדולה לאריות שלו. יש גם אמן ישראלי שהם אוהבים, הוא אומר, אסף אבידן. רגע, אני אומרת לו, אם הם אוהבים אותו אז אתה חייב להשמיע להם את נגה ארז, או את פול טראנק, או גל דה פז, ואתה יודע מה, גם בלקן ביט בוקס ירימו אותם למעלה. הוא רושם לעצמו את ההמלצות ומבטיח לבדוק. אם פעם תגיעו אליו לשיט, ספרו לי האם שמעתם עוד מוסיקה ישראלית מלבד אסף אבידן. כך או כך, הטעם המוזיקלי שלו משובח, ולא רק הטעם המוזיקלי, כי לארוחת הצהריים פותחים לנו שולחן שכולל אנשובי קטנטנים מתפצפצים בפה וטעימים בטירוף, מולים ברוטב עגבניות ואניס שאני, שאינני חובבת מולים כלל וכלל, טורפת בהנאה, שרימפס עסיסיים בגריל, והכל יפה וטעים ולא ייאמן שכל זה הוכן באותו היום ממש במטבח הקטנטן של הספינה. השפית, כאמור, היא ואגיה, אימו של דימיטריס, אישה שמחה ונמרצת שמבלה את רוב זמנה במטבח הספינה ומדי פעם עולה לסיפון כדי להתלהב מהדולפינים ולמחוא כפיים, כאילו שהיא לא רואה אותם מדי יום ביומו.

דימיטריס אומר לי בבטחון גמור שזה המקום היחיד ביוון בו ניתן להבטיח שנראה דולפינים. המים לא עמוקים מדי ולכן הטמפרטורה שלהם גבוהה יחסית למי הים היוני, המקום מוגן מפני טורפים ימיים, הדגים משריצים ומתרבים בהמוניהם, יש פה ושם כלובים לגידול דגים, בזכות כל אלה, לדולפינים יש שפע מזון, אז מה הפלא שהם שמחים כל כך לקראתנו?

בקיצור:
מפרץ סגור, ים חלק כמו מראה,
הדולפינים נותנים שואו,
מוזיקה מעולה,
כיף לקפוץ למים (תראו אותי!)
ארוחה משובחת על הסיפון.
היציאה מהנמל של פרווזה,
השיט נמשך מ 09:00 עד 14:00,
יש כמובן עצירה לצורך קפיצות למים,
כיף טהור ומומלץ בכל פה.

טיילו זאת בעצמכם

איפה כדאי ללון? איפה לאכול? מה החופים הכי יפים?

ומה עוד יש לעשות שם?

כל התשובות כאן, בפרק ההמלצות המפורטות לחופשה בריוויירה של הים היוני

ואם תרצו עזרה בתכנון של מסלול מדוייק ומותאם עבורכם, זיכרו שמספיק לכתוב בגוגל "אורלי פינקלמן" ודברו איתי.

לשתף זה חלק מהכיף
תוכן עניינים

אהבת? יש לי עוד סיפורים מעניינים.

יש טיולים והרצאות שמתמלאים עוד לפני שאני מספיקה להגיד "קלימרה".

שווה להירשם לניוזלטר שלי.
דילוג לתוכן