אורלי פינקלמן

קניות ביוון: הדברים שישמחו אתכם הרבה אחרי שתחזרו מהטיול

אז מה קונים פה, אני נשאלת לעיתים קרובות. מי שכבר התאהבו יודעים שהכל משובח ביוון, ועם זאת, יש דברים שבאופן קבוע ייכנסו למזוודה שלי ודברים אחרים שאני מעדיפה לקנות בארץ. רשימת המלצות אישית לגמרי, במיוחד בשבילכן ובשבילכם.

 

 

אז מה קונים פה, אני נשאלת לעיתים קרובות.
מי שכבר התאהבו יודעים שהכל משובח ביוון,
ועם זאת, יש דברים שבאופן קבוע ייכנסו למזוודה שלי ודברים אחרים שאני מעדיפה לקנות בארץ.

הדברים שאני אוהבת להביא מיוון

א. אורגנו

סלט יווני אינו שלם בלעדיו, ורק ביוון יש אורגנו ראוי לשמו. האם ידעתם שמקור שמו הוא יווני, ופירושו "שמחת ההרים"? כן כן, שמחה. והרומאים גילו אותו ביוון, אחרי שכבשו אותה, תוכיחו לי שלא. נסו יוגורט עם דבש אורגנו, מעדן!

ב. תה הרים

זה צמח שגדל בר בהרים ומכאן שמו. בצורתו הוא מזכיר מרווה, בטעמו קמומיל, אבל הוא לא זה ולא זה. אני מכינה ממנו חליטות חמות וקרות וזה תענוג מרענן. קל להשיג בכל חנות שמתמחה בתוצרת מקומית. בקשו Mountain tea.

ג. גבינת גרוויירה (Graviera)

גבינה קשה, חריפה מתקתקה, קצת מזכירה את הגרוייר השוויצרית. היא לא דומה לשום דבר שמייצרים בארץ והיא עומדת בגבורה בתלאות הדרך.

ד. לוקומי (loukoumi)

כך היוונים קוראים לממתק המוכר לנו כרחת לוקום. כשזה טרי, זה משובח. חפשו אותו בקונדיטוריות והתרחקו מהמוצרים הארוזים מראש.

ה. ציפורו (tsipouro)

משקה האלים שלי, אחרי הצמד הקדוש ג׳ין וטוניק. די נדיר להשיג בארץ ולכן ממליצה להביא. בדומה לגראפה האיטלקית, מזקקים אותו משאריות הענבים שנותרו אחרי שסחטו מהם את המיץ שיהפוך ליין. לרוב, הוא מיוצר במזקקות ביתיות קטנות ולא נדיר למצוא אותו בבקבוקי פלסטיק של מים מינרלים. לרוב זהו אלכוהול נקי שאינו משנה את צבעו במגע עם מים, ולרוב הוא גם נטול תוספות טעם מלאכותיות. באזורים מסויימים ביוון הוא מכונה ראקי. אם מציעים לכם ציפורו, תגידו כן. או שתתאהבו, כמוני, או שתעקמו את הפרצוף. כך או כך, יאמאס!

ו. פסטלי (pasteli)

אלה השומשומיות הקריספיות, לעיתים מכינים אותן עם סוכר ולעיתים עם דבש. חטיף מתוק, טבעוני ונהדר.

ז. קורביידס (kouraviedes)

עוגיות שקדים נמסות בפה וממכרות, חלק מהמורשת שהיוונים אימצו מהטורקים. להשיג בכל קונדיטוריה משובחת.

ח. שוקולד מריר עם שקדים

עוד מעדן שאפשר להשיג רק בקונדיטוריות, שוקולד מריר איכותי מאוד עם שקדים קלויים. כל יחידה עטופה בנפרד בעטיפה מוזהבת, ומה שבפנים משול לזהב טהור. אזהרה, יש הרבה סוגים של שוקולדים עטופים בזהבים, תמיד תוודאו מה בדיוק אתם קונים.

ט. יין

ענף היין היווני חווה פריחה חסרת תקדים, כמותית ואיכותית. זנים מקומיים לצד זנים אירופאיים מוכרים יותר, יקבים הנטועים בתוך נופים מעוררי תיאבון, פשוט תענוג. אם זכיתם לבקר ביקב מקומי ואהבתם את היין, תמיד כיף להביא בקבוק. רק זכרו (וזה נכון גם לציפורו) שבמקרה כזה מוטב לשלוח מזוודה בבטן, אחרת יחרימו את אוצרותיכם בבדיקה הבטחונית בשדה התעופה.

ומה בנוגע לגבינות, שמן זית ודבש?

את אלה, אולי תופתעו לשמוע ואולי לא, אני מעדיפה לקנות בארץ.

שמן זית

אין מה לומר, שמן הזית היווני מהמם. אבל גם בארץ יש שמן זית משובח ואין סיבה אמיתית לסחוב בקבוקים מכאן. את שמן הזית שלי אני קונה מ"כרמזית", בית בד שצמוד לחלקות גידול הזיתים של בן דודי נמרוד אזולאי ממשמר הירדן. תתקשרו ליעל ותקבלו משלוח מעולה (יש לו גם שמן זית מהזו היווני האהוב קורונייקי!) עד הבית. מבטיחה שתתמכרו. יעל 054-6857727.

גבינת פטה

באמת שאין צורך לסחוב כל הדרך. יש גבינות מצוינות בארץ ואם ממש רוצים גבינה יוונית אורגינל, יש יבוא ויחסית קל להשיג. שלא לדבר על כך שאני תמיד שמחה לתמוך ביצרנים מקומיים קטנים.

דבש

כתבתי כבר על "דבש פועלות" הנהדר שמייצרים אסף ושרון גושן פיליפ, שמצילים נחילי דבורים ומחזירים אותם לחיות בכוורות. זה אחד הדברים הכי חשובים שאפשר לעשות למען האנושות, כי בלי דבורים לא תהיה האבקה ובלי האבקה לא יהיה לנו אוכל. ככה פשוט. את הנחילים הם מעבירים לכוורות ואת הדבש הם מוכרים. זה דבש מעולה, 100% דבש טהור אמיתי ומשובח.
תוסיפו כפית ממנו ליוגורט היווני שתקנו בארץ (כי רבאק, צריך לדאוג גם לכלכלה המקומית) ויש לכם מעדן יווני אותנטי הכי טעים בעולם.
שרון 050-6765003.

שיהיה חג שמח, שנה שמחה, טיולים שמחים והמון מפגשים משמחים עם אנשים אהובים.

לקריאה נוספת

סוד הטיול המושלם ליוון: תכנון בהתאמה אישית

מתכננים טיול ליוון? קבלו תשובות לשאלות הכי שכיחות

לשתף זה חלק מהכיף
תוכן עניינים

אהבת? יש לי עוד סיפורים מעניינים.

יש טיולים והרצאות שמתמלאים עוד לפני שאני מספיקה להגיד "קלימרה".

שווה להירשם לניוזלטר שלי.
דילוג לתוכן