אורלי פינקלמן

חופשה ביוון של סתו וחורף: טיפים לטיול מוצלח

בא לכם לנסוע ליוון, נכון? זו לא באמת שאלה, אני יודעת שבא לכם. ואם לא בא לכם, יבוא לכם. אני יודעת. ושמתי לב שיש המון שאלות שחוזרות על עצמן, ולפיכך, ריכזתי טיפים והמלצות שיעזרו לכם בתכנון טיולי הסתו והחורף שלכם ביוון.

אז כן, אתם רוצים לנסוע לטיול ביוון.
אולי כי הייתם כבר ושוב אתם זקוקים לחופש, אולי כי לא יצאתם מהארץ וראיתם את החברים שלכם ממלאים את הפיד בתמונות של חופש אמיתי, אולי כי שמעתם כמה כיף שם, אולי כי כבר לא צריך בידוד, כל הסיבות נכונות.

ועם זאת, יש לכם לא מעט שאלות:
איך מזג האוויר?
לא קר שם עכשיו?
ומה עושים אם יש גשם?
ואיך הקורונה?
צריך PCR לפני שנוסעים?
איפה עושים PCR לפני שחוזרים?
יש לנו חמישה ימים, אנחנו רוצים לנסוע לזגוריה ולפיליון ולצומרקה, ולקנח באתונה, אפשרי?
מה יש לעשות ביומיים באתונה?

אז הנה אני פה, באתי לעשות סדר בדברים ולעזור לכם לתכנן את הטיול שבו החיוך לא יירד לכם מהפנים.

קודם כל, נהלי קורונה.

הקדשתי להם פוסט מפורט מאוד כאן באתר: אילו טפסים צריך להציג ביציאה ואילו בחזרה, מי פטור מבדיקות PCR ומי חייב, מה קורה ביוון ועוד. הפוסט מעודכן בכל פעם שהכללים משתנים, ועשו לעצמכם טובה – פשוט קיראו אותו בעיון.

דבר שני, ענייני מזג אוויר.

קחו אוויר. אין נפש חיה בעולם שיכולה לדעת בוודאות מה יהיה המזג בזמן הטיול שלכם. ייתכן שיירד גשם, ייתכן שתהיה רוח, אולי יהיה קר, אולי חם, ויותר סביר שהשמיים יהיו כחולים, כי ביוון יש 250 ימי שמש בשנה. לכו תדעו, אולי הטיול שלכם ייפול עליהם ואולי לא.

אז למה לנסוע?

כי יוון מהממת בכל עונה.
כי בסתו, מדרונות ההרים נצבעים בשלל צבעי השלכת.
כי בערים הגדולות, הרבה יותר נעים בסתו ובחורף מאשר בקיץ המיוזע.
כי תיירי הקיץ עזבו ואפשר לטייל באופן הרבה יותר ספונטני, בלי להתחייב מראש למקומות לינה.
כי גם כשקר בחוץ, היוונים יודעים לעשות שיהיה לנו חם בלב.
כי תסתכלו על התמונות, שכולן צולמו בימי גשם או בחורף, ותסכימו איתי שזה קסם.

לא משנה לאן ביוון תחליטו לנסוע, קחו ממני כמה טיפים לתכנון טיולי החורף שלכם

1. תהיו מצויידים – תמיד – גם במעיל גשם וגם במעיל חם.
2. תמיד תביאו לפחות שני זוגות נעליים, כי אז לא ממש תתבאסו כשאחד מהם יירטב.
3. תרשו לעצמכם להיות ספונטניים. תזמינו לילה או שניים ראשונים ותמשיכו לתכנן את הטיול בהרמוניה עם מזג האוויר. אם חשובים לכם השמיים הכחולים, סעו בעקבותיהם.
4. תרשו לעצמכם לעשות את מה שנראה לכם לא הגיוני. רוצים לטייל בהרים ויש צפי לגשם? סעו. תרוויחו מפלים ונהרות שוצפים, ריח רענן של העצים, כבר הזכרתי צבעי שלכת?
5. ‏פרגנו לעצמכם טיול עירוני. יש המון מה לראות באתונה ובסלוניקי, נעים לשוטט גם ביואנינה, קסטוריה, נאפפליו ועוד. יש מוזיאונים, גלריות ומקומות עם וייב מגניב שכיף לשבת בהם ולהמתין עד שיקלו המים, תוך התבוננות באנשים.
6. תמיד כדאי שיהיה אתכם ספר, למקרה שהגשם ממשיך לרדת ולרדת.
7. ‏כשאתם מזמינים מלון, תוודאו שיש בו לובי מגניב שממש כיף לשבת בו כשמזג האוויר פחות לטובתכם.

כמה ימים יהפכו את הטיול לנהדר?

זה כמובן תלוי: בזמן הפנוי שעומד לרשותכם, במה שאתם מצפים לראות ולחוות, בקצב בו אתם אוהבים לטייל – אין תשובה אחת שמתאימה לכולם, ועם זאת, הנה כמה כללי אצבע שיעזרו לכם לתכנן את הטיול:
1. יוון גדולה מאוד והררית מאוד. לפעמים, בין שני מקומות שנראים קרובים לכאורה, מפרידות שעות רבות של נסיעה. אם לא אכפת לכם להיות כל היום באוטו, אז סבבה, תדחסו הרבה אתרים במעט ימים. אם, לעומת זאת, אתם כמוני, אוהבים לשהות במקום, לספוג את האווירה, לשוטט בכפרים, לטייל בטבע, לשבת לדבר עם מקומיים או עם תיירים חמודים כמוכם, מוטב שתפרגנו לעצמכם קצת יותר זמן בכל מקום. 2-3 לילות זה המינימום, למעט מספר מקומות בודדים שבהם ניתן להסתפק בלילה אחד.
2. אפשר להתחיל מהזמנת הטיסות: אם מצאתם טיסות טובות לסלוניקי, תטיילו בצפון. אם מצאתם טיסות לאתונה, שזה יותר שכיח, מוטב להתמקד במרכז ובדרום.
3. יוון קרובה ונגישה. אין צורך להספיק הכל בטיול אחד. אחרי הטיול הראשון, ממילא תרצו לחזור אליה לטיולים נוספים. תנו לעצמכם ליהנות מכל מקום שתגיעו אליו, במקסימום.
4. התייעצו עם מישהו שאפשר לסמוך עליו. לא כל מי שעונה לכם בבטחון גמור בפייסבוק מכיר את כל החלופות, לא כל שכן את טעמכם והעדפותיהם.
5. באופן אישי, אני סולדת מהמלצות שכוללות את המילים "חובה", "רק", "אין על", "אסור לוותר". מה זה השטויות האלה? אם אתם יוצאים לטיול עם רשימת דברים שאסור לפספס, פספסתם את הפואנטה. והפואנטה היא שהכל מדהים, ושום דבר לא חובה. תיהנו ממה שיש, תהיו נוכחים ברגע, קחו את הדברים בקצב שלכם, תנשמו, אחרת מה הטעם?
6. יש המון מידע ברשת, סומכת עליכם שתמצאו. ואם תרגישו שאתם הולכים לאיבוד בים המידע, דברו איתי, אני יכולה לעזור לכם לעשות סדר בראש ולתת לכם מסגרת לתוכנית שבתוכה תוכלו לשחק בדרך המתאימה לכם ביותר.
7. ואם בכל זאת בא לכם לקרוא כתבות שלי, ובהן תכנון מפורט לשני טיולים מושלמים – כיתבו לי בתגובות ואשלח לכם קישורים.
8. ואחרון חביב, קישור לחומר רקע להעשרה נוספת, מהאתר של ידידי המדריך גילי חסקין. 

ומה ימלא את ליבי שמחה?
בהרצאות, שתי מילים שהן עולם ומלואו: "אזלו הכרטיסים". להרצאות הקרובות
בטיולים, לעומת זאת, רק מילה אחת: "מלא". לטיולי הסתו בהדרכתי

מחכה לשמוע חוויות או לשמוע שהחלטתם להצטרף אלי, כך או כך – הקסם מובטח.

קרדיט לתמונת הנושא ולרוב תמונות הסתו/חורף: עודד אביעד.

לשתף זה חלק מהכיף
תוכן עניינים

אהבת? יש לי עוד סיפורים מעניינים.

יש טיולים והרצאות שמתמלאים עוד לפני שאני מספיקה להגיד "קלימרה".

שווה להירשם לניוזלטר שלי.
דילוג לתוכן