אורלי פינקלמן

איך להפוך לשגרירי הסברה בקלות: הקבוצות הכי טובות בוואטסאפ

בין מיזמי ההסברה הפרטיים שצצו מיד לאחר השבעה באוקטובר, יש אין ספור קבוצות ווטסאפ. בולטות מעל כולן אלה שמנגישות את פעילות ההסברה והופכת אותה לקלה ליישום עבור כל אחד ואחת, גם אלה שאין להן ידע קודם בתחום או הבנה ברשתות החברתיות.

 

 

 

 

 

הקרב על התודעה

אם לפני המלחמה היתה אדישות בקרב חוגים נרחבים לקונפליקט במזרח התיכון, הרי שהדי המלחמה מניעים כוחות גדולים לקבוע עמדה לכאן או לכאן. לכל אחת ואחד מאיתנו יש תפקיד קריטי בקרב על התודעה, שמטרותיו העיקריות הן לחזק את מי שתומך בנו, ולהעביר עוד מתנדנדים לתמוך במטרותינו.

כולנו רוצים את אותו הדבר: שהתכנים שלנו יגיעו לעיניים רבות ככל האפשר בחו"ל, עיניים של אנשים ונשים שאינם שייכים לחוגים החברתיים של רוב הישראלים ולכן מרגישים פחות מחוייבים לנו. ההסברה שאנו עושים היא חלק ממהלך נרחב של דיפלומטיה ציבורית, דיפלומטיה אזרחית בה לוקחים חלק אזרחים רבים שמעוניינים לתרום להסברה הישראלית.

לכולנו סדרת מטרות משותפות: השגת תמיכה מדינית, גיבוי מדיני למהלכים הצבאיים, אשראי מדיני לפעול ככל שיידרש להחזרת כל החטופים ולהשבת השקט לישראל, בכל הגזרות.

בין מיזמי ההסברה הפרטיים שצצו מיד לאחר השבעה באוקטובר, יש אין ספור קבוצות ווטסאפ. בולטות מעל כולן אלה שמנגישות את פעילות ההסברה והופכת אותה לקלה ליישום עבור כל אחד ואחת, גם אלה שאין להן ידע קודם בתחום או הבנה ברשתות החברתיות.

אלה הקבוצות שאנחנו ממליצים, מכל הלב, להצטרף אליהן. כל אחת מהן מתמחה בערוצים אחרים. חברות בכולן מאפשרת לקחת חלק פעיל בהסברה מצילת חיים, וזו אינה הגזמה.

התובנות המשותפות למיזמים המוצלחים ביותר של ההסברה

  • הסברה עובדת, והכרחי שכמה שיותר אנשים ונשים יהיו מעורבים בה. ככל שיותר מידע מגיע מאנשים רגילים, כך זה עובד לטובתנו.
  • יש תכנים מצויינים ובשפע. לא חובה ליצור תכנים חדשים.
  • מרבית התכנים מסתובבים במעגלים הסגורים שלנו, הישראלים, ואינם מגיעים למקומות החשובים באמת, אלה שיש לנו סיכוי להזיז בהם את המחוג ולהעלות את האהדה לישראל.
  • מרבית הישראלים אינם פעילים ברשתות החברתיות, גם אם יש להם חשבונות בהן. נדרשת הנעה ברורה ומדויקת לפעולה כדי שהמעורבות תהיה אפקטיבית.
  • הוואטסאפ הוא כלי אפקטיבי מאוד להנעה לפעולה.

 

קבוצות הווטסאפ הטובות ביותר

 

להפצת מסרים בפייסבוק: קומנדו הסברה

ההזדמנות: הרבה מאוד ישראלים נמצאים בפייסבוק.

האתגרים: הרוב אינם יוצרים תוכן, ו/או אינם יודעים להתנסח באנגלית, החשפה לפוסטים האישיים נמוכה מאוד, במקרה הטוב מגיעים לעיניים ישראליות בלבד.

למה זה חשוב: כדי להתגבר על החסמים מציב האלגוריתם ולהגיע לכמה שיותר עיניים של כאלה שאינם נמצאים במעגלים החברתיים שלנו.

הפתרון: טכנולוגיה חדשנית שפותחה על ידי צוות בהובלת בועז דרי ואריה דובדבני, מאפשרת להפיץ תכנים מעולים באנגלית ישירות לתוך קבוצות פייסבוק בארה"ב ובאירופה.

למה כדאי להצטרף: פעמיים ביום תקבלו תזכורת באמצעות הווטסאפ, עם קישור לאתר של קומנדו הסברה. באתר, כל שתתבקשו לעשות יהיה להקליק פעם אחת כדי להעתיק פוסט, ואז, לאחר שהמערכת תפנה אתכם אוטומטית לקבוצת פייסבוק בחו"ל, תתבקשו להדביק את הפוסט ולשתף אותו. לא ייאמן כמה קל להפוך לחלק ממכונת ההסברה הכי משומנת שקמה בישראל.

איפה מצטרפים: כאן 

 

להפצה בוואטסאפ ובמייל:  מגייסים את הסימפטיה של העולם

ההזדמנות: מרבית הישראלים משתמשים בוואטסאפ ובאימייל, לרבים מהם יש מכרים בחו"ל שאינם דוברי עברית.

האתגרים: רוב התוכן שעובר בקבוצות הוואטסאפ השונות, מגיע בעברית, הסרטונים לא תמיד באיכות טובה או שעל המסך מרוחות כותרות עבריות, מה שמתקבל פחות טוב עולם.

למה זה חשוב: כי מחקרים רבים מראים שהתקשורת בערוצים הבינאישיים היא האפקטיבית ביותר. אדם שאינו ישראלי, שמקבל מידע באופן ישיר ממכר ישראלי, יתייחס אליו באמון רב יותר.

הפתרון: אורלי פינקלמן בוחרת תכנים מרחבי הרשת, מאמתת את המידע המופיע בהם, ובעזרת צוות של כותבי תוכן, מגיהים ועורכים, מכינה טקסטים נלווים באנגלית. לאחר מכן היא מפיצה בווטסאפ ובמייל, באופן שמאפשר לכל משתתפ/ת להעביר הלאה בקלות וללא מאמץ.

למה כדאי להצטרף: חמש פעמים ביום תקבלו תכנים מגוונים שנוגעים בנושאים הבוערים שעל הפרק: המלחמה בעזה, אירועי ה-7 באוקטובר, אנטישמיות, ארגוני הנשים, שחרור החטופים ועוד. התכנים בדוקים ואיכותיים. ההצטרפות לקבוצה כרוכה באימות זהות קצר, לשם שמירה על בטחון חברי הקבוצה.

איפה מצטרפים: כאן

 

לינקדאין: הסברה התקפית בלינקדאין

ההזדמנות: בניגוד לרשתות טוויטר וטיקטוק, שמוצפות בתוכן אנטישמי, לינקדאין היא רשת מקצועית ונקייה יחסית. לישראלים רבים יש קשרים חובקי עולם באמצעות רשת זו.

האתגרים: איתור תכנים איכותיים והשגת חשיפה ראויה.

למה זה חשוב: גם כדי להשיג יתרון ברשת בה לאנטישמים יש חשיפה הרבה יותר נמוכה, וגם כי קשרים מקצועיים, גם אם הם לא חזקים במיוחד, יוצרים הילה נוספת של איכות סביב התכנים המופצים.

הפתרון: צוות של אנשי תוכן מעולים – ארז עזרא, אדיר דוכן ובר רחמים – מאתרים תכנים, מעלים פוסטים ומניעים לפעולה שתביא לחשיפה עצומה של תכנים אלה.

למה כדאי להצטרף: מספר פעמים ביום תקבלו הודעת ווטסאפ הכוללת הסבר קצר על תוכן הפוסט והנעה לפעולה להיכנס, להשאיר תגובה ולשתף את הפוסט. ההצטרפות כרוכה באימות זהות למען הבטחון של חברי וחברות הקבוצה.

איפה מצטרפים: כאן 

 

אינסטגרם ויוטיוב: Tikva International

ההזדמנות: אנשי "תקווה" התמחו ביצירה והפצה של תוכן בתקופת המחאה. הם לקחו את הידע הרב שצברו, ואת רשימות התפוצה העצומות שלהם, וכעת הם משתמשים בפלטפורמה שיצרו למען ההסברה של מדינת ישראל.

האתגרים: איתור תכנים איכותיים והשגת חשיפה ראויה ביוטיוב ובאינסטגרם.

למה זה חשוב: כדי לתת דחיפה נוספת ומשמעותית לתכנים הכי אפקטיביים למען ההסברה של ישראל.

הפתרון: הוקמו קבוצות ווטסאפ חדשות תחת השם Tikva International, המיועדות להפצת תכנים באנגלית בלבד. הקבוצות נקיות לחלוטין מפוליטיקה.

למה כדאי להצטרף: מספר פעמים ביום תקבלו בווטסאפ פוסטים מוכנים להפצה, עם קישור לכניסה לאינסטגרם וליוטיוב, לצורך השארת תגובות והגברת החשיפה בערוצים אלה. קל להעביר גם בווטסאפ.

איפה מצטרפים: כאן

 

 

מוזמנים ומוזמנות להצטרף עכשיו לכל הקבוצות שמתאימות לכם.

אם יש עוד קבוצות באיכות דומה, שהתכנים בהן מוגשים באופן קל ונוח להעברה/ תגובה, אנא ספרו לי עליהן.

עוד נדע ימים טובים מאלה!

 

 

 

 

לשתף זה חלק מהכיף
תוכן עניינים

אהבת? יש לי עוד סיפורים מעניינים.

יש טיולים והרצאות שמתמלאים עוד לפני שאני מספיקה להגיד "קלימרה".

שווה להירשם לניוזלטר שלי.
דילוג לתוכן