אורלי פינקלמן

סיפורים מנורווגיה, חלק א': קחו אותה לאט

הנורווגים אינם ממהרים. הם סבלניים, חייכנים, אדיבים ובכל אלה מהולה אדישות של מי שאינם לוקחים את עצמם ברצינות רבה מדי… עד שנקרה בדרכם תייר הממהר מדי לדרכו.

 

נורווגיה ארץ יפהפייה וענקית. כמה ענקית? בערך פי 17 מישראל.

הכבישים מצוינים ומתוחזקים היטב, הנסיעה ממקום למקום עשויה לארוך מספר שעות, אולם, לעיתים קרובות נדמה כי היעד אינו חשוב כלל ועיקר,

הדרך היא העיקר וטוב יעשה מי שייסע בה לאט, החלונות פתוחים אל הנוף, האוויר הנעים ממלא את הריאות,

הרכב גומא מרחקים בעוד העיניים גומעות את המראות והלב מתמלא ומתמלא ומאיים לעלות על גדותיו,

אבל הנה, עוד עיקול דרך ועוד פיורד ועוד מפל והלב מכיל את כולם ורק מבקש עוד ועוד.

ומוטב לא רק לנסוע בדרך, אלא גם ללכת בה מעת לעת, או להפליג בספינה שתאפשר זווית ראייה אחרת, מן המים אך החוף, וראוי לעצור לעיתים ולשבת בצד הדרך, כך סתם ללא תכלית או מטרה, כי המטרה, כאמור, היא הדרך עצמה.

הנורווגים אינם ממהרים. הם סבלניים, חייכנים, אדיבים ובכל אלה מהולה אדישות של מי שאינם לוקחים את עצמם ברצינות רבה מדי.

ממזרים, הנורווגים האלה. הם אינם סומכים על התייר הממוצע שיאט את הקצב, שיתן לעצמו לשאוף את הדרך אל מלוא ריאותיו בסבלנות הנדרשת. לאן כולם ממהרים, הם תוהים ומוסיפים התחכמות בצורת הגבלות משונות על מהירות הנסיעה. מעשה שטן, ככל שהנוף יותר מלא הוד, מגבלת המהירות בדרכים נראית פחות מתקבלת על הדעת. בכבישים בינעירוניים באזור הפיורדים, למשל, המהירות המותרת היא עד 80 קמש. הקנס על חריגה ממנה עשוי להגיע לאלפי שקלים, אל תשאלו איך אני יודעת. ב-115 קמש הם שוללים את רישיונו של הנהג, וגם את זה הם יעשו באדיבות ובחיוך.

האם רק דימיינתי שכל זה נועד להבהיר לנו שכאן לוקחים את החיים לאט? אולי יש להם סיבות אחרות להיות כה נוקשים בעניין המהירות? בינינו, זה לא באמת משנה, כל עוד נזכור כי הדרך טומנת בחובה הפתעות ונדאג כי רק הטובות מביניהן ייקרו בדרכנו.

שלושה טיפים מעשיים

  1. בעת תכנון הטיול, בידקו היטב את זמני הנסיעה ממקום למקום. ממליצה לתכנן לכל יום 3-4 שעות נסיעה לכל היותר, כדי שבאמת תיהנו מהדרך, כולל עצירות לצילומים, לטיולים רגליים או לשיטוטים בעיירות שבדרך. הדרך היא העיקר, קחו אותה במנות קטנות כדי שתיהנו מכל פיתול.
  2. בקיץ, הימים ארוכים ויש אור עד מאוחר, אין חשש להיכנס לחושך, ועם זאת כדאי להגיע ליעד הסופי עד שמונה בערב לכל המאוחר, בגלל שעת הסגירה של המטבחים במסעדות (איזון בין עבודה לחיים, זה החיים! כתבתי על זה כאן באריכות ועדיין נוזל לי הריר מרוב קנאה).
  3. הקפידו לנסוע במהירות המותרת!

 

הטיולים הבאים בהדרכתי לנורווגיה ייצאו בקיץ 2024, מוזמנות ומוזמנים לעקוב אחרי הפרסומים.

לשתף זה חלק מהכיף
תוכן עניינים

אהבת? יש לי עוד סיפורים מעניינים.

יש טיולים והרצאות שמתמלאים עוד לפני שאני מספיקה להגיד "קלימרה".

שווה להירשם לניוזלטר שלי.
דילוג לתוכן