אורלי פינקלמן

לצאת למסע מתוך הכורסה: המלצות לתשפ"ד

לכבוד השנה החדשה, בחרתי לחלוק אתכם ואתכן המלצות לחוויות שאינן דורשות יציאה מאזור הנוחות: הספרים שאהבתי השנה, סדרות טלוויזיה שריתקו אותי אל הספה, רעיון למתנת חג עם משמעות והמסע הכי טוב שתצאו אליו מבלי לצאת מגבולות הארץ.

 

 

"היעד אליו מועדות פניך אינו מקום חדש, כי אם דרך חדשה לראות את העולם" (הנרי מילר). כך בחרתי לפתוח את ברכת החג שהפצתי בניוזלטר שלי, לכבוד ראש השנה תשפ"ד.

מסע פירושו יציאה למחוזות חדשים – דמיוניים, רעיוניים או גיאוגרפיים,
מסע הוא שיטוט בין דפיו של ספר או התמסרות לסדרת טלוויזיה,
הקשבה למוסיקה חדשה,
מפגש עם אנשים ונשים שלא הכרתי קודם,
הזדמנות להתבוננות מחודשת על העולם ועל עצמי.

מכל המסעות שיצאתי אליהם השנה, בחרתי לספר ולהמליץ על כמה, שאני מקווה שיסבו לך הנאה כפי שהסבו לי: הספרים שהכי אהבתי, תוכניות טלוויזיה, מוסיקה, רעיון מדליק למתנת חג מקורית עם משמעות ועוד.

הספרים שאהבתי בשנת תשפ"ג

קריאה היא אחד התענוגות שאני מכורה להם, בעיקר ספרות יפה. למרבה השמחה, אני מצליחה לקרוא לא מעט, ובייחוד מאז שהתחלתי לקרוא רק בדיגיטל ואני נושאת עימי ספרייה גדולה לכל מקום על פני הכדור.
הנה חמישה ספרים שאהבתי השנה במיוחד, משום שאיפשרו לי לצאת למסע בנופים, בזמנים ובין אורחות חיים אחרים:
1. עד שתדעי לכתוב אהבה/ גבריאלה אביגור רותם (ישראל)
2. ההבטחה/ דיימון גלגוט (דרום אפריקה)
3. סיום מסודר/ ג'ואנה קאנון (בריטניה)
4. נאמנות/ הרנן דיאז (ארה"ב)
5. מחר ועוד מחר ועוד מחר/ גבריאל זווין (ארה"ב)

 

הספרים שאהבתי השנה

טלוויזיה

אני לא צופה הרבה בטלוויזיה, ואם אני כבר צופה אז לרוב זה יהיה בסדרות. סדרה טובה היא אמנות לא פחות נשגבת מספרות טובה, והנה שלוש הסדרות שאהבתי השנה במיוחד:
שישה אפסים (כאן 11)
גברת מייזל המופלאה (אמאזון פריים)
יורשים (נטפליקס)

גברת מייזל המופלאה

מוסיקה

מאז שפרצו לחיי אפל מיוזיק וספוטיפיי, כמו כולם, הפסקתי להקשיב לאלבומים מלאים, מתחילתם ועד סופם. אלבום אחד היה יוצא דופן השנה, וזהו ג'ראק קריבאק (Jarak Qaribak) של דודו טסה וג'וני גרינווד, שההופעה שלהם גם הייתה ההופעה האחרונה שראיתי בשנת תשפ"ג. האלבום נפלא וההופעה עולה עליו עשרות מונים. מומלץ בחום לכל אלו שצלילים ערביים ערבים לאוזניהם.

דודו טסה וג'וני גרינווד

המעשה הכי אופטימי שעשיתי השנה

ושמכל מעשי השנה אני גם הכי גאה בו, היה לגייס חברים, חברות, בנות ובני משפחה לנטיעת אלונים וחרובים בפארק השרון. אלה לא סתם נטיעות, זהו מיזם יפהפה שתכליתו להחזיר את העצים למקום שהיה ביתם במשך אלפי שנים. וזוהי לא סתם אופטימיות, משום שזוהי עשייה שאת התוצאות שלה נזכה לראות רק בעוד שנים רבות, וזה אומר שאני לגמרי מתכוונת להיות כאן בסביבה בשביל זה.

אלונים שווים לטבע

השיעור הכי חשוב שקיבלתי השנה

היה, כמו תמיד, בקורס מדריכים של החברה הגיאוגרפית.
אין למידה טובה מזו המיועדת ללמד אחרים, ואין שמחה גדולה יותר בשבילי מאשר ללמד בקורס. בין את זה בכיתה, בסיורים הלימודיים בארץ או בסטאז' בחו"ל – דרך עיניהם של התלמידים אני חווה בכל פעם מחדש את אחד המסעות המשמעותיים והחשובים ביותר שעברתי אי פעם, ותמיד לומדת משהו חדש, על עצמי או על העולם. אם מדגדג לך להבין על מה מדובר, אשמח לספר לך עוד, ובינתיים, מזמינה אותך לקרוא את אחד הפוסטים שכתבתי על התהליך העמוק שלימד אותי לראות את העולם בעיניים חדשות.

רעיון למתנת חג עם משמעות (רק אל תגבילו את עצמכם לראש השנה)

דבש, כשלעצמו, אינו מתנה מקורית במיוחד.
אבל דבש שמקורו בנחילי דבורים שניצלו מכלייה, ושמי שהצילו אותם עושים זאת בהתנדבות מלאה, הוא גם מתוק בפה וגם עושה נעים בלב.
הרי ידוע שברחבי העולם יש תופעה של "התמוטטות כוורות", ומי שקצת בקיאים בנושא יודעים גם שללא דבורים, לא תהיה האבקה ולא יהיה מזון בעולם. זה אולי נשמע אפוקליפטי, אבל למה לא לעשות משהו שתומך בהצלת דבורים?
שרון ואסף גושן פיליפ מאבן יהודה מצויידים בידע ובכלים כדי להציל נחילי דבורים שהחליטו משום מה להתמקם בחצרות בתים, מתחת לגגות ואפילו, רחמנא לצלן, בקברים. הם יודעים איך לקחת את הנחילים הללו ולהכניס אותם לכוורות, כך שלא יהיה צורך לחסל אותם (כי בינינו, מי רוצה נחיל דבורים מתחת לגג? אפילו אני לא).
מהכוורות הם רודים דבש טהור טהור, שיוצר מצוף בלבד, ללא תוספת סוכר. הם מוכרים את הדבש גם בצורתו הגולמית וגם כ"קרם דבש" בטעמים ממכרים.
טלפון אחד לשרון ואתם מסודרים: 050-6765003.

אסף ושרון גושן-פיליפ, מצילי הדבורים

זו אינה רק השנה החדשה שבפתח

אלו הם חילופי העונות שמביאים איתם הזמנה לחתום חוזה חדש עם עצמנו,
להצית מחדש תשוקות וחלומות, להתלהב כמו ילדים, לצבוע את החיים בצבעים רעננים.
מאחלת לך שגם השנה העולם יפתח בפניך דלת וחלון
להנאות קטנות וגדולות, במקומות צפויים יותר או פחות.
מהרחובות ההומים ועד לנופים השלווים, מי יתן וכל מפגש יעשיר את הלב והנפש שלך.
מאחלת לך שנה של הרפתקאות צבעוניות, צמיחה פנימית ושפע השראה, שנה טובה ומתוקה.

 

 

לשתף זה חלק מהכיף
תוכן עניינים

אהבת? יש לי עוד סיפורים מעניינים.

יש טיולים והרצאות שמתמלאים עוד לפני שאני מספיקה להגיד "קלימרה".

שווה להירשם לניוזלטר שלי.
דילוג לתוכן